Sökning: "Self-perception and Self-esteem"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Self-perception and Self-esteem.
1. Mellan utsatthet och hopp : En studie om socialt arbete för gatubarn i Kilimanjaro regionen, Tanzania
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar att skapa en djupare förståelse för arbetet med gatubarn i Kilimanjaro regionen, Tanzania, samt undersöka verksamma faktorer för att främja barnens levnadsvillkor. Det empiriska materialet har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med socialarbetare från organisationen Amani Centre for Street Children. LÄS MER
2. Att vara eller icke vara med i ett lag : En kvantitativ studie om sambandet mellan självuppfattning och lagsammanhållning
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka skillnaderna i självuppfattning mellan kvinnliga lagidrottare och kvinnliga individuella idrottare. Vidare ville vi titta på om det fanns några utmärkande skillnader i självuppfattning mellan de kvinnliga eleverna i årskurs 1, 2 och 3 på gymnasiet. LÄS MER
3. ”Alla andra på Instagram verkar veta exakt vilka de är” : Unga kvinnors upplevelse av hur Instagram påverkar deras självuppfattning och självkänsla
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka hur kvinnor i det unga vuxna formativa utvecklingsstadiet upplever att deras självuppfattning och självkänsla påverkas av Instagram. Åtta kvinnor i åldrarna 18-25 deltog. Den induktivt tematiska analysen genererade fyra huvudteman. LÄS MER
4. The meaning of office space for Millennials' identification with their organisation
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This master thesis examines the relationship between physical office space and organisational identification. In this context, the paper investigates the importance Millennials place on the physical office as a work environment and the extent to which identification with organisations (OID) has changed as a result of the sudden removal of the office in the wake of the Covid-19 pandemic. LÄS MER
5. ”Jag var beredd på att bli arbetslös men jag njöt, det var ju sommar.” : En studie om hur anställda skapar mening under nedskärningar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Restaurangbranschen i Sverige har blivit hårt drabbat av pandemin covid-19 vilket gjort att många restauranger varit tvungna att genomföra nedskärningar. Det har medfört att många individer blivit arbetslösa. Sensemaking uppstår när individer försöker förstå meningen bakom en upplevelse som har inträffat. LÄS MER