Sökning: "Service Recovery Strategies"

Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden Service Recovery Strategies.

  1. 6. Service Recovery Inom Flygbranschen Utifrån Ett Konsumentperspektiv : En kvantitativ studie om konsumenternas syn på flygbolagens service recovery arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Björklund; Carl Svärd; [2023]
    Nyckelord :Service recovery paradoxen; service failure; service recovery.;

    Sammanfattning : Title: Service recovery in the airline industry from a consumer perspective: A quantitative study on consumers' view of the airlines' service recovery work.Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Carl Svärd & Emil BjörklundSupervisor: Alice Schmuck Date: 2023, January. LÄS MER

  2. 7. From Linear to Circular : Navigating the Transition to Circular Business Models in the Fashion Industry

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Lång; Rebecka Hörndahl Johansson; [2023]
    Nyckelord :Circular economy; Circular business models; Challenges; Coping strategies; Fashion industry; Transition;

    Sammanfattning : As more companies in the resource-intensive fashion industry start their transition journeys towards circular business models (CBMs), driven by social and regulatory pressures, understanding how companies navigate this transformative process is crucial. This thesis contributes to prevailing research by analysing the challenges faced by linear companies in the fashion industry when adopting more circular models through various initiatives, dividing them by the CBM they apply, and considering their corresponding solutions to these challenges. LÄS MER

  3. 8. Leveraging Service Recovery as a Marketing Tool

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Mubiru; Fiona Nyamache; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; marketing tool; satisfaction; loyalty; brand reputation; brand image;

    Sammanfattning : Aim: The study aims to explore the process of service recovery, its transformation into a marketing tool and identifying the outcomes of the tool to the organizations. Methodology: The research employed a qualitative methodology with an inductive approach. LÄS MER

  4. 9. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  5. 10. Service Recovery genom hantering av eWOM : En studie om svenska e-handelns modebransch.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Omar Abou Khaled; Viktor Oleandersson; [2022]
    Nyckelord :Service Recovery; negative electronic word-of-mouth; complaint handling; e-commerce; Service Failure; fashion industry; eWOM.; Service Recovery; negativ elektronisk word-of-mouth; klagomålshantering E-handel; Service Failure; modebransch; eWOM;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery genom hantering av eWOM - En studie om e-handelns modebransch. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Omar Aboukhaled & Viktor Oleandersson. Handledare: Akmal Hyder. LÄS MER