Sökning: "Service Recovery Strategies"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden Service Recovery Strategies.

  1. 16. Sjuksköterskors upplevelse av återhämtning i arbetet : En kvalitativ studie på 1177 Vårdguiden på telefon Västra Götalandsregionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi

    Författare :Julia Henriksson; Sandra Bengtsson; [2019]
    Nyckelord :Recovery at work; breaks; nurses work environment; workload; working climate; 1177 The Healthcare Service over the phone; Återhämtning i arbetet; pauser; sjuksköterskors arbetsmiljö; arbetsbelastning; arbetsklimat; 1177 Vårdguiden på telefon;

    Sammanfattning : Det finns endast ett fåtal studier publicerade om återhämtning i arbetet, mer forskning behöver belysa återhämtningens viktiga roll och möjliga återhämtningsstrategier på arbetsplatsen. Syftet med föreliggande studie var att undersöka sjuksköterskors upplevelse av återhämtning i arbetet, genom att studera schemalagd återhämtningstid på 1177 Vårdguiden på telefon. LÄS MER

  2. 17. Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Allan Mohammad; Jens Olsson; [2019]
    Nyckelord :Service Recovery; eWOM; telecom; customer satisfaction; WOM; marketing;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Allan Mohammad & Jens Olsson Handledare: Akmal Hyder & Michelle Rydback Datum: 2019 - juni Syfte: Syftet är att analysera hur telekomföretag hanterar negativ eWOM genom arbetet med Service Recovery. Metod: Studien präglas av en kvalitativ forskningsmetod där datainsamlingen utgörs av tio semistrukturerade intervjuer som sedan bearbetats. LÄS MER

  3. 18. Service recovery 2.0

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Service recovery; Service recovery-paradoxen; Klagomålshantering; Sociala medier; Facebook; Rättvisa; Förväntningar; Relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera och förstå service recovery-processen i ett serviceföretag med en komplex verksamhet genom att fokusera på klagomål som framförts i sociala medier. Metod: Undersökningen bygger på en kvalitativ fallstudie av ett företag i kryssningsbranschen. LÄS MER

  4. 19. Co-creation - det som transformerar fel till nöjdhet

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hilma Haddad; Emma Lindgren; [2019]
    Nyckelord :Co-creation; Customer relationship; Service recovery; Service failure;

    Sammanfattning : An industry like retail is ever-changing. With its now emerging shift from product-focus to service-focus, from merely selling to creating unique value, the concept of co-creation has been established. The question remains how effective co-creation is, and if customers will welcome it. LÄS MER

  5. 20. Optimization of Distributed Cooling and Cold Storage in Sweden : Case Study - Norrenergi AB

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Biramo Yifru Woldemariam; [2019]
    Nyckelord :cold storage; cooling machines; district cooling; free cooling; heat pumps; power-to cold; kyllager; kylmaskiner; fjärrkyla; frikyla; värmepumpar; kraftkyla;

    Sammanfattning : District cooling supply is vital for service, commercial and industrial sectors like hospitals, data centers, supermarkets and sensitive laboratory facilities. The main cooling demand in the case of Sweden also originates from these sectors. LÄS MER