Sökning: "Service Recovery Strategies"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden Service Recovery Strategies.
21. Service recovery på social media och dess effekt på e-observatörers köpintentioner : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur ett företags service recovery på social media påverkar e-observatörers köpintentioner. Metod: Då studien syftar till att skapa en förståelse har en kvalitativ forskningsstrategi använts. LÄS MER
22. ”Kritik till allmän beskådan” : En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Kritik till allmän beskådan - En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Cornelia Gustafsson och Emma Smyth Handledare: Akmal Hyder Datum: 2018 - maj Syfte: Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur service recovery på sociala medier skiljer sig åt i jämförelse med traditionell service recovery som sker fysiskt på plats. Metod: Studien antog en induktiv ansats och genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER
23. Sjuksköterskors erfarenheter av att arbeta med telefonrådgivning : -En intervjustudie
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Tanken med telefonrådgivningen var både att minska antalet besök hos läkarna men även öka tillgängligheten genom att slussa patienterna till rätt vårdnivå i början av sjukdomsprocessen. Sjuksköterskan i telefonrådgivningen ska göra adekvata och välgrundade omvårdnadsbedömningar utifrån den vårdsökandes individuella hälsoproblem. LÄS MER
24. Att klaga eller inte klaga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att bättre förstå hur unga konsumenter hanterar konsumtions- och servicemisslyckanden genom att söka en fördjupad förståelse av hur val av deras hanteringsstrategier (coping strategies) kan tolkas. Frågeställning: Hur ser unga konsumenter på konsumtions- och servicemisslyckanden och hur beskriver dem de hanteringsstrategier de använder? Metod: Kvalitativt angreppssätt med ostrukturerade djupintervjuer. LÄS MER
25. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER