Sökning: "Service Recovery Strategies"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden Service Recovery Strategies.

  1. 21. Service recovery på social media och dess effekt på e-observatörers köpintentioner : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Carolina Englund; Anna Frenell; [2018]
    Nyckelord :service recovery; social media; e-observers; purchase intentions; service recovery; social media; e-observatörer; köpintentioner;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur ett företags service recovery på social media påverkar e-observatörers köpintentioner. Metod: Då studien syftar till att skapa en förståelse har en kvalitativ forskningsstrategi använts. LÄS MER

  2. 22. ”Kritik till allmän beskådan” : En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Gustafsson; Emma Smyth; [2018]
    Nyckelord :Social media; service recovery; marketing; word-of-mouth; WOM; eWOM; Sociala medier; service recovery; marknadsföring; word-of-mouth; WOM; eWOM;

    Sammanfattning :     Titel: Kritik till allmän beskådan - En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Cornelia Gustafsson och Emma Smyth Handledare: Akmal Hyder Datum: 2018 - maj Syfte: Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur service recovery på sociala medier skiljer sig åt i jämförelse med traditionell service recovery som sker fysiskt på plats.   Metod: Studien antog en induktiv ansats och genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  3. 23. Sjuksköterskors erfarenheter av att arbeta med telefonrådgivning : -En intervjustudie

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Caroline Bergman; Sofie Johansson; [2017]
    Nyckelord :telephone triage; self-care; experience; communication; nursing; telefonrådgivning; egenvård; erfarenhet; upplevelse; kommunikation; omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tanken med telefonrådgivningen var både att minska antalet besök hos läkarna men även öka tillgängligheten genom att slussa patienterna till rätt vårdnivå i början av sjukdomsprocessen. Sjuksköterskan i telefonrådgivningen ska göra adekvata och välgrundade omvårdnadsbedömningar utifrån den vårdsökandes individuella hälsoproblem. LÄS MER

  4. 24. Att klaga eller inte klaga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jonas Isaksson; Karolina Johnsson; [2017]
    Nyckelord :Hanteringsstrategier; service recovery; rättvisa; word-of-mouth; customer switching; co-creation; förväntningar och självsäkerhet.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att bättre förstå hur unga konsumenter hanterar konsumtions- och servicemisslyckanden genom att söka en fördjupad förståelse av hur val av deras hanteringsstrategier (coping strategies) kan tolkas. Frågeställning: Hur ser unga konsumenter på konsumtions- och servicemisslyckanden och hur beskriver dem de hanteringsstrategier de använder? Metod: Kvalitativt angreppssätt med ostrukturerade djupintervjuer. LÄS MER

  5. 25. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER