Sökning: "Karolina Johnsson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Karolina Johnsson.
1. Den Blomstrande Staden : En framtidsvision där tomma butikslokaler får nytt liv genom hållbara verksamheter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Den Blomstrande staden inleds med hypotesen att det finns många tomma butikslokaler i Malmö idag. Främsta anledningen är att allt färre personer köper saker i fysiska butiker då konsumtionen förflyttas online. LÄS MER
2. Att klaga eller inte klaga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att bättre förstå hur unga konsumenter hanterar konsumtions- och servicemisslyckanden genom att söka en fördjupad förståelse av hur val av deras hanteringsstrategier (coping strategies) kan tolkas. Frågeställning: Hur ser unga konsumenter på konsumtions- och servicemisslyckanden och hur beskriver dem de hanteringsstrategier de använder? Metod: Kvalitativt angreppssätt med ostrukturerade djupintervjuer. LÄS MER
3. Att leva som man lär? En studie om fem HR-chefers egen utveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Jag har valt att göra en studie om hur högt uppsatta HR-chefer ser på sin egen utveckling som ledare, i förhållande till att det arbetar med att utveckla andra ledare. Ämnet bottnar i en vilja att få en inblick i det yrke som jag snart ska ge mig in i och få en djupare insyn i vad det kan finnas för svårigheter i yrket som HR-chef. LÄS MER
4. Mänskliga rättigheter : var, hur och när?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionenSammanfattning : Saknas.... LÄS MER
5. Country of Origin som marknadsföringsinstrument
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Country of Origin som marknadsföringsinstrument - Om betydelsen av ursprungsland vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Problem: Vilken betydelse har ursprungsland (COO) för konsumentens köppreferenser? Går det att upptäcka skillnader i COO-begreppets betydelse för produkter med hög respektive låg upplevd risk? Syfte: Att kartlägga och förstå fenomenet ursprungsland/Country of Origin vid marknadsföring i ett internationellt perspektiv Metod: Genomgång och översikt av för kunskapsområdet relevant aktuell litteratur. Kvantitativ undersökning av betydelsen av COO för svenska konsumenters köppreferenser vid hög respektive låg upplevd risk. LÄS MER