Sökning: "customer switching"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden customer switching.

  1. 1. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  3. 3. A study of circular business model for SMEs in the CNC machine tool field

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :TIM KRÜGER; YATING YANG; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; SME; Business Model; Modelling; Simulation; Sustainability; Cirkulär ekonomi; små och medelstora företag; affärsmodell; modellering; simulering; hållbarhet.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to develop and evaluate a circular business model for SMEs in the CNC machine tool field. To make the thesis more in-depth and with higher practical values, a CNC tool supplier company, MAQ AB, is chosen as the case study company. LÄS MER

  4. 4. Lågtempererade fjärrvärmeöar : Low-tempered district heating islands

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :John Åsberg; [2023]
    Nyckelord :Low temperature district heating; LTDH; Fourth generation district heating; 4GDH; Fjärrvärme; Fjärrvärmesystem; Lågtempererade fjärrvärmeöar; Energieffektivisering;

    Sammanfattning : Sweden is a country that since long have prioritized the development of energy-smart solutions and the optimization of energy systems to reduce its energy consumption. Energy usage encompasses various needs, including heating buildings and premises, but most importantly, heating of residential properties. LÄS MER

  5. 5. From Green to Blacklisted : How Brand Forgiveness influences Brand Loyalty

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Andersson; Olivia Lindgren; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; Transgression; Brand Forgiveness; Attitudinal Brand Loyalty; Trust; Trustworthiness;

    Sammanfattning : Greenwashing is a frequent issue within the FMCG industry, such as vague ecological claims and misleading communication. When a brand is accused of greenwashing it is important to understand how to manage this transgression, since both forgiveness and loyalty are concepts that are affected. LÄS MER