Sökning: "Servicegap"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Servicegap.

  1. 1. Service till nya generationens kunder : Hur kan dagens kundservice utvecklas för att möta kommande generationers förväntningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Kasper Karlsson; Johan Israelsson; [2023]
    Nyckelord :Kundservice; Servicegap; Generation Z; AI; Chattbotar; Kundfokus;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the expectations and preferences customers within Generation Z have for service, as well as identify gaps between the expected and actual service. The study will further focus on future challenges for companies regarding service, when Generation Z becomes an increasingly large part of the customer base. LÄS MER

  2. 2. Från ensam till en i mängden - en studie om val, krav och förväntningar på den omreglerade apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Wiktoria Pawyza; Jon Ekelund Nilsson; Josefin Lidberg; [2011]
    Nyckelord :omreglering; konkurrens; valkriterier; servicegap; lojalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från ensam till en i mängden – en studie om val, krav och förväntningar på den omreglerade apoteksmarknaden. Universitet/ Institution: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  3. 3. Optimering av bemanning för att möta kundflöde och öka servicen – En jämförande fallstudie på Stadium Helsingborg

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christoffer Andreasson; Daniel Borglund; Victor Johansson; [2009]
    Nyckelord :bemanning; kundflöde; service; gap-analys; servqual; butik; serviceföretagens tre goda cirklar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: I retailbranschen, som är en personalintensiv bransch, ställs det allt högre krav på servicen i butiken. Om företaget kan förmedla en upplevelse av hög kvalitet genom bra service skapas lojala och nöjda kunder. Dålig optimering av personal i butiken kan vara kostsamt och ge upphov till dålig service. LÄS MER