Sökning: "Sin Contreras"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sin Contreras.
1. "Vet alla hur mycket jag ser?" : En studie om hur fyra elever med synnedsättning upplever sin studiesituation inom vuxenutbildningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Elever kontra lärare - Synen på formativ bedömning : En kvalitativ studie om hur elever uppfattar den formativa bedömning lärarna använder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet var att ta reda på om eleverna upplever att formativ bedömning används i deras undervisning i idrott och hälsa samt hur de upplever att det gynnar deras lärande. Studien strävade även efter att finna likheter och skillnader i elevernas och lärarnas tankar kring hur formativ bedömning används. LÄS MER
3. Aktiva pojkar och pojkar flickor? : Hur konstrueras barn i matematiska aktiviteter i matematikläromedel för årskurs 3?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Den här uppsatsen granskar hur barn konstrueras i ett urval av matematikläromedel för att undersöka hur barn konstrueras utefter kön, som aktiva eller passiva i en matematisk aktivitet. Genom en bildanalys har könsstereotypa mönster exponerats i det empiriska materialet. LÄS MER
4. Följ strömmen eller drunkna : En kvalitativ intervjustudie av hur livsstilsbudskap på Facebook påverkar unga kvinnor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Denna studie handlar om huruvida livsstilsbudskap på Facebook påverkar unga kvinnor. Syftet har varit att stärka tidigare forskning som visar på att människor påverkas av reklam. Vidare har varit att på djupet ta reda på hur Facebook bidrar till hur unga kvinnor påverkas av livsstilsbudskap. LÄS MER
5. Utomhuspedagogik i förskolan och skolan
M1-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie genomfördes med sju förskollärare och sju lärare. Syftet var att införskaffa kunskap om hur utomhuspedagogik används som arbetssätt i förskolan och skolan. Resultatet visade att de förskollärare och lärare som deltog i studien arbetar med utomhuspedagogik men i olika stor utsträckning och med olika mål. LÄS MER