Sökning: "Sin Paul"

Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade orden Sin Paul.

  1. 16. Jag kom, jag utsattes för moralpanik, jag segrade : en kvalitativ studie om moralpanik mot Youtube-kreatörer i dagens digitaliserade samhälle

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Gaiana Frangulyan; Gabriel Aas; [2021]
    Nyckelord :Moralpanik; folkdjävlar; digitalisering; fankultur; sociala medier; medielogik; fallstudie; Social Sciences;

    Sammanfattning : Följande uppsats: “Jag kom, jag utsattes för moralpanik, jag segrade. En kvalitativ studie om moralpanik mot Youtube-kreatörer i dagens digitaliserade samhälle” är skriven av Gaiana Frangulyan och Gabriel Aas vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet under HT 2020. LÄS MER

  2. 17. Formativ bedömning i samhällskunskap på gymnasiet : En kvalitativ undersökning om formativ bedömning under ett läsår präglat av en pandemi

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Helena Videnö; [2021]
    Nyckelord :formative; summative; assessment; social studies education; five strategies; digital learning platform; formativ; summativ; kunskapsbedömning; samhällskunskapsundervisning; fem nyckelstrategier; digital lärplattform;

    Sammanfattning : Resultat av forskningsstudier som visar på att formativ bedömning har positiva effekter på elevers lärande har fått stor spridning i världen och inte minst i Sverige. Kunskapsbedömningar i skolan görs med olika syften. LÄS MER

  3. 18. Allt hänger ihop! : En fenomenografisk studie om lärares och elevers upplevelse av ett träningsprogram inom Simultaneous Learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Ernst Erlanson; [2021]
    Nyckelord :Simultaneous Learning; Music-studio teaching; Phenomenography; Improvisation; Pro-active teaching; Simultaneous Learning; Enskild musikundervisning; Fenomenografi; Improvisation; Proaktiv undervisning; Musikundervisning; Instrumentalundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur ett träningsprogram baserat på metoden Simultaneous Learning upplevs av lärare och elever. I bakgrundskapitlet beskrivs metoden som är skapad av Paul Harris och hur den förändrats över tid. LÄS MER

  4. 19. Hjälp oss bli människor: En fenomenologisk hermeneutisk gruppintervjustudie om vad gymnasieelever upplever är meningsfullt med deras skolgång

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Hanna Lundahl; Orela Vokes; [2020-09-15]
    Nyckelord :meningsfullhet; elevperspektiv; bildning; hermeneutik; fenomenologi;

    Sammanfattning : Skolverkets regelbundna attitydundersökning brukar fråga elever hur ofta det känns meningsfullt att gå i skolan. Detta belyser emellertid inte vad som är meningsfullt i skolan. LÄS MER

  5. 20. Jesus som offer : En tolkning av Paulus användning av offermetaforer i Rom 3, 12 och 15

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Eva Johannisson; [2020]
    Nyckelord :Konceptuell metaforteori; konceptuell blandteori; offerkult; Paulus; hilasterion; nådastol; friköpa; Rom 3:25;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att bättre förstå på vilket sätt Paulus använder sig av begrepp från offerkulten som metaforer och hur vi kan anta att dessa uppfattades av människor under Paulus samtid. Genom att tillämpa konceptuell metaforteori på Paulus användning av offerspråk i Rom 12:1 och 15:16 där Paulus talar om etisk livsföring respektive sin egen mission och därefter konceptuell blandteori på texten i Rom 3:25 där Paulus talar om Jesus död, försöker jag visa på den retoriska funktion som Paulus offerspråk har när det kombineras med metaforer från de tre helt andra domäner/områden som Paulus använder sig av i Rom 3:25. LÄS MER