Sökning: "Small Co-Operatives"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Small Co-Operatives.
1. Många medlemmar, få beslutsfattare : En flerfallstudie om beslutsfattande i kooperativ
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns det många företag både stora och små som använder sig utav den kooperativa organisationsmodellen. Trots att kooperativa företag är en stor del av näringslivet är kunskapen om dem begränsad. LÄS MER
2. Social acceptance of solar technology : A field study among coffee co-operatives’members in rural Kenya
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose with this study is to investigate the various aspects that affect the social acceptance of solar technology among coffee co-operatives members in rural Kenya. The coffee production is a business highly affected by climate change with a small profitability margin for the producers. LÄS MER
3. Fresh fruits and vegetables distribution system in China : Analysis on the feasibility of Agriculturalsuper-docking
Master-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Along with the rapid economic development in China, some associatingproblems emerged, such as inflation. Especially for the daily consuming fresh fruits andvegetables (FFV), the price goes up at very fast speed, which draws a lot of publicattention on it. Farmers are discouraged and hurt by the low vegetable prices. LÄS MER
4. Development of Dairy Co-operatives in the UK
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The purpose of this study is to investigate why dairy co-operatives in the UK are weak or have had problems historically. The thesis contains necessary background information about the dairy co-operatives and their current scenario. The Milk Marketing Boards (MMBs) were set up in 1933 to ensure the fair milk price to dairy farmers. LÄS MER
5. Gårdarnas Smaker : möjligheter och begränsningar för en ny försäljningskanal för lokalproducerade livsmedel
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Historiskt sett har det varit svårt för småskaliga livsmedelsproducenter att få marknadstillträde. Dagligvaruhandeln har stor makt över vad som saluförs i butikerna och butikskedjorna har strävat mot ett fåtal leverantörer med hög effektivitet. LÄS MER