Sökning: "Sociologi mode"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Sociologi mode.

  1. 1. A City of Heathy Mobility. Mixed method case study on development of sustainable bicycle mobility in Warsaw.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sandra Szynkowska; [2019]
    Nyckelord :sustainable transportation; development; bicycle; Warsaw; Social Sciences;

    Sammanfattning : The uncontrolled development of automotive transportation worldwide raised the urgency to promote sustainable transportation among European cities, whereas bicycle as the most sustainable alternative to cars has become a symbol of urban sustainability. The popularization of cycling trips is conducive to reducing congestion, noise, and pollution in cities. LÄS MER

  2. 2. Social Change of an Indigenous Community: A case study of the community-based cooperative "Millennial Women" in Oaxaca, Mexico

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Louise Gripenberg; [2019]
    Nyckelord :community-based cooperative; indigenous identity; subsistence; social relations; solidarity economy; pulque production; Mexico; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mexico has a large share of indigenous people that are living in disproportionally high poverty levels. As a result, rural communities are facing deprivation of indigenous peoples in search of work in urban areas. LÄS MER

  3. 3. En aktivitetsbaserad arbetsplats och dess påverkan på ledarskapet - En studie utifrån medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Jaldelid; Annica Andrén; [2018-10-24]
    Nyckelord :aktivitetsbaserad arbetsplats ABA ; arbetssätt; samarbete; ledarskap och gränsöverskridande arbete;

    Sammanfattning : New organizational structures and practices are constantly introduced, which place new demands on the employer. A domain and concept that emerge in the context of workplace development is activity based working (from here on shortened to ABW). LÄS MER

  4. 4. När manliga män klär sig kvinnligt : En genusanalys av Åhléns normbrytande modekampanj- kläder som uttryck för kön i relation till rådande kulturella koder

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Sanna Michelsson; Greta McDonough; [2017]
    Nyckelord :reklam; mode; norm; genus; könsmaktsordning; patriarkat; könsroll; maskulinitet; femininitet; stereotyp; identitet; kändisskap;

    Sammanfattning : Följande arbete är en studie kring mediers reproduktion av könsstereotypa framställningar inom reklam. Genom att låta tidigare discipliner såsom medie- och kommunikationsvetenskap, genusvetenskap, feminism och sociologi inneha en central roll, ämnar studien komma närmare en förståelse för hur djupt rotade och kulturella koder kring kvinnlighet och manlighet bidrar till en rådande könsmaktsordning. LÄS MER

  5. 5. Måste jag köpa det jag ser? : En kvalitativ studie om Instagrams påverkan på skönhets- och modekonsumtion.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Akvile Paulaityté; Madeleine Ohlson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; likes; ego image; consumption; beautyproduct; fashionproduct; Instagram; likes; självbild; konsumtion; skönhetsprodukt; modeprodukt;

    Sammanfattning : The qualitative study “Måste jag köpa det jag ser?” by Madeleine Ohlson and Akvile Paulaityté is made to investigate the effects of Instagram on fashion- and beautyconsumption and the ego image of individuals. In the Swedish society the government sees consumption as a problem, and that it should decrease because of the high consumptionlevel. LÄS MER