Sökning: "modeprodukt"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet modeprodukt.

  1. 1. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michaela Johansson; Lova Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Transparency; textile value chain; end consumer; communication; producer responsibility; sustainability; textile industry; slow fashion; Transparens; textila värdekedjan; slutkonsument; kommunikation; producentansvar; hållbarhet; textilindustri; slow fashion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER

  2. 2. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Sjöö; Jessica Bergstrand; [2016]
    Nyckelord :Kundanpassning; konsumentbeteende; mode; kläder; hållbarhet;

    Sammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER

  3. 3. Måste jag köpa det jag ser? : En kvalitativ studie om Instagrams påverkan på skönhets- och modekonsumtion.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Akvile Paulaityté; Madeleine Ohlson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; likes; ego image; consumption; beautyproduct; fashionproduct; Instagram; likes; självbild; konsumtion; skönhetsprodukt; modeprodukt;

    Sammanfattning : The qualitative study “Måste jag köpa det jag ser?” by Madeleine Ohlson and Akvile Paulaityté is made to investigate the effects of Instagram on fashion- and beautyconsumption and the ego image of individuals. In the Swedish society the government sees consumption as a problem, and that it should decrease because of the high consumptionlevel. LÄS MER

  4. 4. Skyddsmöjligheter för modebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Jarl; [2008]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ett ständigt ökande intresse för design hos allmänheten har gjort att vi lägger allt större vikt vid hur produkter är formgivna. Formgivning har blivit ett effektivt medel för att särskilja produkter och göra dem mer attraktiva i marknadens ögon. LÄS MER