Sökning: "Spel Heart"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Spel Heart.

  1. 1. Spela utan noter! : Om mental förberedelse inför utantillspel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Sofie Haglund; [2019]
    Nyckelord :learning methods; play by heart; phenomenological perspective; notes; mental preparation; inlärningsmetoder; utantillspel; fenomenologi; noter; mental förberedelse;

    Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbetet är att utforska min förmåga till att lära mig spela utantill. De två forskningsfrågorna som bär upp syftet är: vilka övningsstrategier använder jag vid spel utan noter? Hur upplever jag övningen när jag spelar med och utan noter? Arbetet utgår från det fenomenologiska perspektivet och baseras på videoobservationer och loggboksanteckningar av mig själv. LÄS MER

  2. 2. Dynamic Difficulty Adjustment in Games Based on Cognitive Workload

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jenna Smulter; Anton Porsbjer; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Games should provide adequate challenge to players in order to provide an engaging and fun player experience. If a game is too easy or too hard, the players might get bored or frustrated. LÄS MER

  3. 3. Game or watch : The effect of interactivity on arousal and immersion in horror game media

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Gabriel Ansgariusson; Patrik Selleby; [2019]
    Nyckelord :Interactivity; Arousal; Games; Immersion; Horror; Psychophysiology; Interaktivitet; Upphetsning; Spel; Inlevelse; Skräck; Psykofysiologi;

    Sammanfattning : The aim of the study was to determine if interactivity would affect how immersed and aroused the participants would become when exposed to horror media with different levels of interactivity. Two groups of participants were asked to either play or watch a virtual scenario. LÄS MER

  4. 4. Hjärta och Själ - en diskursanalys av spelrecensioner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sarah Nasretdin; [2017]
    Nyckelord :spel; recensioner; retorik; diskursanalys; komponenter.;

    Sammanfattning : Den här studien ämnar undersöka vad recensenter anser vara viktiga komponenter i ett spel och om retoriska begrepp används för att övertyga läsaren till aktion. För att undersöka detta används en diskursanalys för att identifiera de diskurser i recensionerna vilka förekommer i flera recensioner och på så vis avgöra vilka teman som är spelets styrkor. LÄS MER

  5. 5. Analysing a Harvest Moon : On the translation of role language in Bokujō Monogatari: Hajimari no Daichi for the Nintendo 3DS

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Tolk- och översättarinstitutet

    Författare :Ásdis Benediktsdottir; [2015]
    Nyckelord :Localisation; translation; video games; Japanese; English; role language; translation studies; Lokalisering; översättning; spel; tv-spel; japanska; engelska; rollspråk; översättningsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis seeks to introduce the concept of role language in translation in the context of video game localisation. There is very little written on the subject of role language in translation from Japanese to English, and none which pertains to role language in video games. LÄS MER