Sökning: "Spel Lundgren"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Spel Lundgren.

  1. 1. Spel och rörelse? : Fritidslärares uppdrag i arbetet med IKT och rörelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elin Steen; Emelie Lundgren; Emma Jarestrand; [2023]
    Nyckelord :IKT; rörelse; digitala verktyg; fritidshem; arbetssätt;

    Sammanfattning : Följande studie syftar på att undersöka hur verksamma lärare och pedagoger på fritidshem runt om i Sverige arbetar med IKT i samband med fysisk rörelse, och hur de kan arbeta med detta. Vidare undersöker studien även hur lärare och pedagoger anser att rörelse i samband med IKT kan gynna barns rörelse. LÄS MER

  2. 2. Bibliotek och Tv-Spel : En undersökning om Göteborgs Stadsbiblioteks fokus på en tv-spelsavdelning för ungdomar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mikael Lundgren; [2021]
    Nyckelord :Bibliotek; tv-spel; Genus;

    Sammanfattning : The central public library in Gothenburg offers videogames for its patrons to play in house. This service is very popular among boys and young men. A lot of patrons in the videogame section of the library choose to spend their time there without gaming and rather to read or spend time with friends. LÄS MER

  3. 3. A Game as a Painting : Using Impressionism to Explore Game Mechanics

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Valdemar Ribbing; [2021]
    Nyckelord :Impressionism; games; painting; art; game mechanics; game design; Impressionism; spel; måleri; konst; spelmekaniker; speldesign;

    Sammanfattning : In the capitalistic landscape of games today there exists a paradigm where metrics rule over game design which constrains the creativity and diversity of game design. Realistic games have seen a surge in popularity under this paradigm and as an artist I look to the art movement of impressionism for answers. LÄS MER

  4. 4. Crafting and Conveying a Meaningful Message of Change : A Case Study of How Data-Driven Change Communication Can Drive Change Readiness in a Swedish Rental Services Company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mathilda Lundeberg; Tilda Lundgren; [2019]
    Nyckelord :change readiness; data-driven change communication; participatory change communication; visualization; data-driven organization; Power BI; förändringsmognad; data-driven förändringskommunikation; deltagande förändringskommunikation; visualisering; data-driven organisation; Power BI;

    Sammanfattning : In today’s turbulent business environment, an increasing number of businesses and organizations are finding themselves confronted with a crushing pressure to constantly reinvent themselves. Given such a business environment, coupled with high stakes and fierce competitiveness, it is quite unsurprising that most change efforts are reported to fail. LÄS MER

  5. 5. Könsskillnader i ljuddesign i datorspel för barn : Finns det skillnader i ljuddesign i kartracing spel för flickor och pojkar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victor Lundgren; [2019]
    Nyckelord :Kartracingspel; genus; ljudeffekter; barn; ljuddesign;

    Sammanfattning : Undersökningen som genomförts har för avsikt att se om det finns skillnader i ljuddesigntill kartracingspel som marknadsmässigt vänder sig till pojkar respektive flickor. Fem olikaljud från två spel, Ben 10: Galactic racing (D3 Publisher 2011) och Hello Kitty and Sanriofriends 3D racing (Majesco Entertainment 2014), har tagits ut ur liknande spelsituationeroch blivit artefakterna till detta arbete. LÄS MER