Sökning: "Spiegelman"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Spiegelman.

  1. 1. The Past is Never Over : Postmemory, Trauma and Identity in Spiegelman’s Maus

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Natiele Pereira Gunnesson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Remembering the Holocaust : Teaching historical trauma in the English classroom through historical fiction and Maus

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Felicia Siljebrand; [2021]
    Nyckelord :education; didactics; language; literature; history; english; trauma; historical trauma;

    Sammanfattning : This essay explores historical trauma through the lens of post-memory and trauma theory, and aims to analyse the representation of historical trauma in Art Spiegelman’s graphic novel Maus. By using these theories, the essay explores how trauma can be passed on through generations, and how it ultimately affects not only the people who were there to experience it, but also those generations that came after. LÄS MER

  3. 3. MAUS en serieanalys : Grafiska romaners och mikrohistorians potential i pedagogisk verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nehman Karam; [2018]
    Nyckelord :History didactics; Comics; Holocaust; Maus; Spiegelman; Microhistory; Scholz.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to conduct an analysis of the graphic novel Maus by Art Spiegelman. The analysis is focused on the form of the graphical novel, the history that is conveyed and how that history is conveyed. I will present a series of previous studies made around comics, their form, and use in school. LÄS MER

  4. 4. Remembering Ideological Identities : Transference of Holocaust Memory through Artistic Expressions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Tania Norell; [2014]
    Nyckelord :Carl Michael von Hausswolff´s “Memory Works”; Ethics of Care; transference; Art Spiegelman´s Maus: A Survivors Tale; Holocaust Memory; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : We are rushing into an era where there will be no more witnesses to carry on the conversation about what happened during the Holocaust, but that does not mean there will be a lack of facts. The issues are rather how to remember, who is to remember what, and even why remember such atrocities at all. LÄS MER

  5. 5. Att sätta handtag på seriens språk : Hur en semiotisk serieanalys av två grafiska romaner kan utveckla elevers lässtrategier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Östebo; Magdalena Ek; [2013]
    Nyckelord :serie; grafisk roman; seriealbum; serieanalys; semiotik; lässtrategi; didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka serier som en adekvat bärare av kunskap och därför ett möjligt didaktiskt instrument för att utveckla elevers lässtrategier i svenskämnet på högstadiet. Uppsatsen redogör för seriens definition och samhälleliga status samt möjligheter kopplade till genrens plats i skolan. LÄS MER