Sökning: "Strategiskt narrativ"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Strategiskt narrativ.

  1. 6. Strategier i rysk informationskrigföring mot Sverige : en analys av narrativet i mediekanalen RT

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Lisa Lanevik; [2022]
    Nyckelord :Strategiskt narrativ; informationskrigföring; aktiva åtgärder; antagonistiska narrativa strategier; narrativ analys;

    Sammanfattning : Rysk informationskrigföring pågår över tid, i fred såväl som i krig. Långsiktiga politiskt, centralstyrda aktiviteter planeras och genomförs för att söndra och försvaga en motpart. Ett av Rysslands verktyg i informationskriget är dess statskontrollerade mediekanal RT som har en internationell kanal. LÄS MER

  2. 7. Hjälte eller skurk? : Protagonistens påverkan i moraliska dilemman

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rebecca Nyman; [2022]
    Nyckelord :Moraliska val; ond protagonist; god protagonist; antagonist; Twine;

    Sammanfattning : Påverkar protagonistens bakgrund hur spelare gör sina moraliska val i spel? Den här studienundersöker vad spelare tycker och tänker när de får spela ut både en ond och en god protagonists perspektiv i ett narrativ med moraliska val. Studien går igenom tidigare undersökningar och teorier som är relaterade till ämnet moral i digitala spel. LÄS MER

  3. 8. BERÄTTELSEN OM OATLY - Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nadja Håkansson; Alba Montheli; Ida Turos; [2021-09-08]
    Nyckelord :Storytelling; Oatly; strategisk kommunikation; varumärke; retorik; humor; metakommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att undersöka på vilka sätt företaget Oatly använder sig av storytelling i sin audiovisuella kommunikation samt vilken övergripande kärnberättelse om företaget som skapas. Studien ämnar också att svara på huruvida Oatlys användning av storytelling kan betraktas som ett retoriskt och strategiskt kommunikationsverktyg i företagets marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 9. Ett bekant hot : En studie av hur Kina konstruerat ett strategiskt narrativ kring Xinjiang

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elenor Söderberg; [2021]
    Nyckelord :China; Soft power; Strategic narratives; Religious violence; Terrorism;

    Sammanfattning : This study intends to examine China’s use of religious violence and antiterrorism when constructing a narrative of the situation in Xinjiang. While the tensions in Xinjiang are not a new occurrence, their intensity has undoubtedly increased. LÄS MER

  5. 10. Att vara chef i ideella organisationer : En kvalitativ studie om ledarskap, makt, värderingar och politisk styrning

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Marie Antman; [2021]
    Nyckelord :Ideella organisationer; ledarskap;

    Sammanfattning : Den här studien har titeln: Att vara chef i ideella organisationer. Det är en kvalitativ studie som rör ledares uppgifter i organisationer som präglas av värderingar, makt och politiskstyrning. Studien är gjord av mig, Marie Antman, som examenarbete på Högskolan Väst inom ramen för kursen Magisterprogram i ledarskap vårterminen 2021. LÄS MER