Sökning: "Strategiskt narrativ"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Strategiskt narrativ.

  1. 16. "Jag förstod aldrig varför man slår ett barn" : - En narrativ studie om sju individers berättelser om våldsutsatthet i barndomen och deras senare våldsutövning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Kriminologi

    Författare :Linn Bäckström; Mathilda Sonnesjö; [2019]
    Nyckelord :Child maltreatment; Cycle of violence; Domestic violence; Child abuse; Learning theory.; Barnmisshandel; Våldscykel; Våld i nära relation; Inlärningsprocess; Vanvård.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to analyze narratives of violence and explore how this relates to one's own violence. By means of the theory of differential associations and social learning theory, the development of violent behavior was understood and interpreted. LÄS MER

  2. 17. Storytelling- en kosmetisk gest eller reell delaktighet? : – En studie i användningen av strategiskt berättande hos två organisationersom arbetar för omställning.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Cassandra Abrache; Christine Keffel; [2017]
    Nyckelord :Governmentality; storytelling; nyliberalism; berättelser; narration; miljö; klimat;

    Sammanfattning : I den här är fallstudien har vi valt att undersöka hur två organisationer som arbetar med klimatomställning använder storytelling. Den ena organisationen, EU, har drivit projektet Leader sedan 1990-talet, den andra är Svenska Naturskyddsföreningen som 2013 skapade en julkalender för sin hemsida. LÄS MER

  3. 18. Varumärken är kalejdoskopiska - en studie om narrativ och motnarrativ i influencer marketing

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mattias Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Bourdieu; fältanalys; varumärkesnarrativ; varumärkesbyggande; narratologisk analys; Social Sciences;

    Sammanfattning : According to cultural theorist Douglas Holt is a brand the sum of the narratives surrounding the brand. Recently, brand managers are increasingly using influencer marketing to affect these narratives in order to enhance brand equity. This study investigates how different narratives associated with a brand compete for being the dominant narrative. LÄS MER

  4. 19. "Man behöver ju prata med varandra" : Medarbetares förståelse av organisation genom kommunikation

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Mia Peterson; [2016]
    Nyckelord :Communication; organisation; grounded theory; CCO; communicative constitution of organisation; montreal school; materiality; narrative; participant observation; Kommunikation; organisation; grounded theory; CCO; communicative constitution of organisation; montrealskolan; materialitet; narrativ; deltagande observation; lokal; strategiskt lokalval;

    Sammanfattning : Studiens bygger på deltagande observationer och ett antal intervjuer på ett nystartat bolag under peroden 25 januari till 18 mars under sammanlagt 28 dagar. Det huvudsakliga resultat är att visa på ett antal narrativ som förekommer i bolaget. Dessa produceras och reproduceras huvudsakligen muntligt. LÄS MER

  5. 20. ”En viktig gren i CSR-arbetet är att ha en gynnsam CSR-kommunikation” : En fallstudie om ett företags strategiska CSR-kommunikation med dess följare på Facebook

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Michelle Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; strategic communication; communication; CSR communication; Facebook; Max Hamburgare; CSR; Corporate Social Responsibility; strategisk kommunikation; kommunikation; CSR-kommunikation; Facebook; Max Hamburgare;

    Sammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, är ett begrepp som idag är förekommande på arbetsmarknaden. I grund och botten betyder CSR ett företags frivilliga samhällsansvar vilket menas att företag tar ett samhällsansvar bortom vad lagen kräver inom det ekonomiska, miljömässiga och/eller sociala området. LÄS MER