Sökning: "Strategiskt narrativ"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Strategiskt narrativ.
16. "Jag förstod aldrig varför man slår ett barn" : - En narrativ studie om sju individers berättelser om våldsutsatthet i barndomen och deras senare våldsutövning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/KriminologiSammanfattning : The aim of this study was to analyze narratives of violence and explore how this relates to one's own violence. By means of the theory of differential associations and social learning theory, the development of violent behavior was understood and interpreted. LÄS MER
17. Storytelling- en kosmetisk gest eller reell delaktighet? : – En studie i användningen av strategiskt berättande hos två organisationersom arbetar för omställning.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I den här är fallstudien har vi valt att undersöka hur två organisationer som arbetar med klimatomställning använder storytelling. Den ena organisationen, EU, har drivit projektet Leader sedan 1990-talet, den andra är Svenska Naturskyddsföreningen som 2013 skapade en julkalender för sin hemsida. LÄS MER
18. Varumärken är kalejdoskopiska - en studie om narrativ och motnarrativ i influencer marketing
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : According to cultural theorist Douglas Holt is a brand the sum of the narratives surrounding the brand. Recently, brand managers are increasingly using influencer marketing to affect these narratives in order to enhance brand equity. This study investigates how different narratives associated with a brand compete for being the dominant narrative. LÄS MER
19. "Man behöver ju prata med varandra" : Medarbetares förståelse av organisation genom kommunikation
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Studiens bygger på deltagande observationer och ett antal intervjuer på ett nystartat bolag under peroden 25 januari till 18 mars under sammanlagt 28 dagar. Det huvudsakliga resultat är att visa på ett antal narrativ som förekommer i bolaget. Dessa produceras och reproduceras huvudsakligen muntligt. LÄS MER
20. ”En viktig gren i CSR-arbetet är att ha en gynnsam CSR-kommunikation” : En fallstudie om ett företags strategiska CSR-kommunikation med dess följare på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, är ett begrepp som idag är förekommande på arbetsmarknaden. I grund och botten betyder CSR ett företags frivilliga samhällsansvar vilket menas att företag tar ett samhällsansvar bortom vad lagen kräver inom det ekonomiska, miljömässiga och/eller sociala området. LÄS MER