Sökning: "Structure learning"

Visar resultat 1 - 5 av 1021 uppsatser innehållade orden Structure learning.

  1. 1. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  2. 2. Using artificial intelligence to improvetime estimation for project management

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och system

    Författare :Marcus Bonnedahl; [2024]
    Nyckelord :time estimation; ai; machine learning; project management;

    Sammanfattning : Time estimation is an important aspect in project management. Failure to make accurateestimates can lead to large consequences. Despite this, humans tend to make fairly inaccurateestimates when tasked to, often underestimating the time something will take substantially. LÄS MER

  3. 3. ”Det är väldigt roligt att jobba med någon som brinner, annars är det risk att slockna själv”: : En studie om kollegialt lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Andersson; [2024]
    Nyckelord :Children’s learning and development; collegial learning; leadership role; nannies; preschool teachers; professional development; systems theory; Barns lärande och utveckling; barnskötare; förskollärare; kollegialt lärande; ledanderoll; professionellutveckling; systemteori;

    Sammanfattning : Kollegialt lärande är en metod där arbetslaget definierar problem och utmaningar i den egna praktiken i ett professionsutvecklande syfte. Föreliggande studie fokuserar på kollegialt lärande i arbetslaget i förskolan där samarbetet mellan förskollärare och barnskötare är av stor betydelse. LÄS MER

  4. 4. A Simulation Game Approach for Improving Access to Specialized Healthcare Services in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Najla Alkhatib; [2024]
    Nyckelord :Swedish healthcare system; primary healthcare center; specialized care; private care provider; care access; care quality; waiting time and queue; serious games.;

    Sammanfattning : In Sweden, where a decentralized healthcare system is applied, all patients are registered at a primary healthcare center. To access most of the publicly funded specialized care clinics, patients need to be referred by a general physician at the primary healthcare center. LÄS MER

  5. 5. Exploring the Depth-Performance Trade-Off : Applying Torch Pruning to YOLOv8 Models for Semantic Segmentation Tasks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xinchen Wang; [2024]
    Nyckelord :Deep Learning; Semantic segmentation; Network optimization; Network pruning; Torch Pruning; YOLOv8; Network Depth; Djup lärning; Semantisk segmentering; Nätverksoptimering; Nätverksbeskärning; Fackelbeskärning; YOLOv8; Nätverksdjup;

    Sammanfattning : In order to comprehend the environments from different aspects, a large variety of computer vision methods are developed to detect objects, classify objects or even segment them semantically. Semantic segmentation is growing in significance due to its broad applications in fields such as robotics, environmental understanding for virtual or augmented reality, and autonomous driving. LÄS MER