Sökning: "TV-advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet TV-advertising.

  1. 1. Marknadsföring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar : En studie avseende marknadsföring av ohälsosam Tv-reklam och sponsring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Oussema Kharrat; Walid Nur; [2022]
    Nyckelord :FIFA World Cup; Unhealthy TV Advertising; Time Span; Color and Design; Världsmästerskapet i Fotboll; Ohälsosam Tv-reklam; Tidsspann; Färg och Design;

    Sammanfattning : Despite the development of digitization, traditional marketing in the form of TV advertising and sponsorship has continued to appear as a marketing strategy for companies and organizations. This is because people spend a lot of time watching different programs, movies and sporting events on different TV channels, which gives this type of marketing a large reach. LÄS MER

  2. 2. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Even Romodan; Oscar Sundström; [2021]
    Nyckelord :In-stream video ads; TV-commercials; Entertainment Value; Information Value; Creativity; Brand Image; Celebrity Endorsement; effective TV-commercials; potential factors; Consumer Perspective; Internet; Television; In-stream video ads; TV-reklam; Entertainment Value; Information Value; Kreativitet; Brand Image; Celebrity Endorsement; effektiv TV-reklam; potentiella faktorer; konsumentperspektiv; Internet; TV.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER

  3. 3. ”Jaha, då föll polletten ner hos mig i alla fall, det är lite stereotyper här också” : En kvalitativ receptionsstudie av Elons reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Öhlund; William Nestor; [2018]
    Nyckelord :Semiotics; polysemy; regional stereotypes; reception study; TV-commercial; Småland Norrland; Semiotik; polysemi; regionala stereotyper; receptionsstudie; TV-reklam; Småland Norrland;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att lyfta fram mottagarnas tolkningar om reklamens budskap inom fältet TV-reklam, och dess inkludering av regionala stereotyper. Genom tillämpning av receptionsstudie, där både en semiotisk analys och respondentintervjuer får rum, bidrar studien till fortsatt diskussion inom mottagarstudier. LÄS MER

  4. 4. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER

  5. 5. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Donika Morina; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; TV; Social Media; Streaming; Consumer Perspective; Reklam; TV; Sociala Medier; Streaming; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande:   Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv?   Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER