Sökning: "Telekombranschen"
Visar resultat 26 - 30 av 79 uppsatser innehållade ordet Telekombranschen.
26. Finansiella mål i telekombranschen –En studie kring frivillig informationsgivning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Idag finns inga officiella krav på hur finansiella mål skall redovisas externt. Det har gett upphov till en stor diskrepans i hur finansiella mål kommuniceras mellan olika marknader och ses som en form av frivillig tilläggsinformation och består av en väsentlig del icke-reglerad information. LÄS MER
27. Faktorer som påverkar goodwillnedskrivningen i svenska börsnoterade bolag : En kvantitativ studie inom IT- och telekombranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : För att uppnå harmonisering och skapa en överenstämmelse av redovisningsstandarder i de europeiska länderna beslutade Europaparlamentet år 2002 att tillämpa IASB standarder. IFRS blev ett obligatoriskt regelverk för börsnoterade företag inom EU från och med januari 2005. LÄS MER
28. Hållbarhetsredovisning i noterade fastighetsbolag : En studie av varför hållbarhetsredovisning upprättas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: På global nivå har det vuxit fram en debatt avseende hållbar utveckling. Företag började aktivt arbeta för att främja denna utveckling, vilket gjorde att hållbarhetsredovisning som frivillig rapportering kom att utvecklas Syfte: Studien syftar till att undersöka varför noterade fastighetsbolag hållbarhetsredovisar, hur innehållet i deras hållbarhetsredovisningar ser ut samt vilka incitament de har för att upprätta hållbarhetsredovisningar. LÄS MER
29. Legitimitetskriser i telekombranschen : En studie om reparering av företagslegitimitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle med ständigt ökande medial exponering, detta gör att medial granskning av företag är ett allt vanligare inslag. I förlängningen medför detta att legtimitetsförluster bland företag blir allt vanligare då fler brister upptäcks, samtidigt som de får större spridning och uppmärksamhet. LÄS MER
30. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom
Master-uppsats, KTH/Organisation och ledningSammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER