Sökning: "Telekombranschen"
Visar resultat 31 - 35 av 79 uppsatser innehållade ordet Telekombranschen.
31. Motivation och lärande inom telekombranschen : En kvalitativ studie om säljares motivation och lärande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka säljare inom telekombranschens uppfattningar kring motivation samt lärande i arbetet. När syftet var fastställt så bestämdes tre frågeställningar: Hur uppfattar säljarna att de motiverar sig till arbetet? Uppfattar säljaren att han/hon har möjligheter till lärande i företaget? Vad har säljarna för förutsättningar till lärande i företaget? För att besvara frågeställningarna genomförde jag fem kvalitativa intervjuer med säljare inom telekombranschen. LÄS MER
32. Goodwillnedskrivningar före och efter finanskrisen : en jämförande studie mellan industribranschen och IT- och telekombranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I och med införandet av IFRS år 2005 måste noterade koncernföretag numera årligen nedskrivningspröva goodwill istället för att göra avskrivningar, vilket tidigare varit tillåtet. De antaganden som ligger till grund för nedskrivningsprövningen baseras på företagsledningars uppskattningar av framtiden, vilket kan leda till subjektiva bedömningar. LÄS MER
33. Kommunikationens påverkan på beredskap inför organisationella förändringar : En fallstudie i telekombranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera hur förändringsmottagare upplever att ledningens kommunikation inför organisationella förändringar påverkar dem för att få en beredskap inför förändringen. Metod: Studien är en kvalitativ fallstudie med en abduktiv ansats, där den empiriska datainsamlingen gjorts genom intervjuer med anställda på ett företag i telekombranschen. LÄS MER
34. Belöningssystem som styrmedel för kvalitetsmål : En studie om den svenska telekombranschen
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Telekombranschen står inför flera utmaningar, fokuset för den här studien handlar om utmaningen med kvalitetsmål. För den här studien blev det naturligt att undersöka problematiken genom att studera de anställda inom branschen. LÄS MER
35. Empowerment inom telekombolagens kundservice : Ett ledarperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Telekombranschen är den bransch som har visat sig ha lägst kundnöjdhet enligt undersökningar som årligen genomförs bland konsumenterna. Missnöjet från kunderna är ett av de områden som medarbetarna i kundservicen dagligen får hantera, vilket ställer stora krav på medarbetarna gällande kunskap och möjlighet till beslutsfattande. LÄS MER