Sökning: "Telekombranschen"

Visar resultat 31 - 35 av 79 uppsatser innehållade ordet Telekombranschen.

  1. 31. Motivation och lärande inom telekombranschen : En kvalitativ studie om säljares motivation och lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Isak van der Meiden; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka säljare inom telekombranschens uppfattningar kring motivation samt lärande i arbetet. När syftet var fastställt så bestämdes tre frågeställningar: Hur uppfattar säljarna att de motiverar sig till arbetet? Uppfattar säljaren att han/hon har möjligheter till lärande i företaget? Vad har säljarna för förutsättningar till lärande i företaget? För att besvara frågeställningarna genomförde jag fem kvalitativa intervjuer med säljare inom telekombranschen. LÄS MER

  2. 32. Goodwillnedskrivningar före och efter finanskrisen : en jämförande studie mellan industribranschen och IT- och telekombranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Milica Balorda; Cecilia Lee; [2016]
    Nyckelord :IFRS; Goodwill; Impairment testing; Financial crisis; Discount rates; Cash generating units; IFRS; Goodwill; Nedskrivningsprövning; Finanskrisen; Diskonteringsräntor; Kassagenererande enheter;

    Sammanfattning : I och med införandet av IFRS år 2005 måste noterade koncernföretag numera årligen nedskrivningspröva goodwill istället för att göra avskrivningar, vilket tidigare varit tillåtet. De antaganden som ligger till grund för nedskrivningsprövningen baseras på företagsledningars uppskattningar av framtiden, vilket kan leda till subjektiva bedömningar. LÄS MER

  3. 33. Kommunikationens påverkan på beredskap inför organisationella förändringar : En fallstudie i telekombranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Ferm Johansson; Jonas Wahlqvist; [2016]
    Nyckelord :Communication; readiness for change; organizational change; communication model; change process; change recipients; Kommunikation; förändringsberedskap; omorganisation; kommunikationsmodell; förändringsprocess; förändringsmottagare;

    Sammanfattning : Syfte:                              Syftet med studien är att analysera hur förändringsmottagare upplever att ledningens kommunikation inför organisationella förändringar påverkar dem för att få en beredskap inför förändringen.   Metod:                               Studien är en kvalitativ fallstudie med en abduktiv ansats, där den empiriska datainsamlingen gjorts genom intervjuer med anställda på ett företag i telekombranschen. LÄS MER

  4. 34. Belöningssystem som styrmedel för kvalitetsmål : En studie om den svenska telekombranschen

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josef Al Dwek; Alexander Åberg; [2015]
    Nyckelord :reward systems; strategic aim; quality; motivation; telecommunication industry; belöningssystem; målbild; kvalitet; motivation; telekombranschen;

    Sammanfattning : Telekombranschen står inför flera utmaningar, fokuset för den här studien handlar om utmaningen med kvalitetsmål. För den här studien blev det naturligt att undersöka problematiken genom att studera de anställda inom branschen. LÄS MER

  5. 35. Empowerment inom telekombolagens kundservice : Ett ledarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Tove Bergström; Tove Hansson; [2015]
    Nyckelord :Beslutsfattande; empowerment; kundservice; ledarskap;

    Sammanfattning : Telekombranschen är den bransch som har visat sig ha lägst kundnöjdhet enligt undersökningar som årligen genomförs bland konsumenterna. Missnöjet från kunderna är ett av de områden som medarbetarna i kundservicen dagligen får hantera, vilket ställer stora krav på medarbetarna gällande kunskap och möjlighet till beslutsfattande. LÄS MER