Sökning: "The modern consumer"
Visar resultat 1 - 5 av 253 uppsatser innehållade orden The modern consumer.
1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER
2. The language of risk: A quantitative study on the effects of presentation format in risk communication
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Consumers are faced with everyday decisions requiring understanding and interpretation of risks and probabilities. One area where the importance of good risk communication is particularly salient is in modern healthcare where shared medical decision making is a central feature. LÄS MER
3. From Awareness to Action: Compassionate Consumers as Agents of Change in the Gig Economy An Experimental Design Study on the Influence of Compassion on Prosocial Behavior in the Gig Economy.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The growing gig economy is changing the modern workforce landscape where the new digital convenient services often overshadow its workers' needs. Gig work, a modern form of precarious working with pay-by-the-task rather than time, often neglects employment benefits and job security. LÄS MER
4. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER
5. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER