Sökning: "Returprocessen"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Returprocessen.
1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
2. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER
3. Streamline the ski rental process using RFID technology : Develop a solution that optimizes the ski rental process and is designed after the customer´s and staff´s needs.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Imagine you have booked a trip to the mountains and want to experience nature and the slopes. But unfortunately, you do not own your equipment and need to rent from a ski rental. As a customer, you then hope the rental process goes quickly, smoothly, and efficiently to avoid standing in long queues. LÄS MER
4. Returer på gott och ont : En fallstudie om returer i produktionsflödet och standardisering av returhanteringen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Returerna har blivit allt fler inom produktionen hos det undersökta företaget. Under 2021 returnerades 8 993 artiklar från monteringen tillbaka till lagret. Denna uppsats har identifierat och förklarat orsakerna bakom returerna. LÄS MER
5. När e-handelsföretag går från larv till fjäril : En studie av hur små e-handelsföretag kan förbättra orderplock- och returprocessen utifrån ett Leanperspektiv.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Keywords: E-commerce, Order process, Return process, Order picking, Waste, Lean production, Process flowchart, Poka Yoka, 5S, Six Sigma, Kaizen, Kata. Introduction: To sell products on the internet, it is important to be at the forefront of internal routines and processes to not be overtaken by a competitor. LÄS MER