Sökning: "The three didactic questions"

Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade orden The three didactic questions.

  1. 16. Koncentrationsläsning och historieundervisning : En studie om lärares erfarenheter av historieundervisning inom studiemetoden koncentrationsläsning

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Valdemar Lindberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to understand how teachers of history plan and implement their teaching in a school that uses the study method of block scheduling. The study aims further to analyze how these teachers, within block scheduling, relate and work with history didactic concepts. LÄS MER

  2. 17. A case study on how psychological factors affect the individual language production of English as a foreign language for upper secondary students, and how the inclusion of didactics can support these students’ learning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Towe Lind; [2022]
    Nyckelord :Language production; psycholinguistics; psychological factors; learning; upper secondary students; didactics.;

    Sammanfattning : Psychological factors and their appearance in upper secondary English education are the focus of this study to collect knowledge regarding the effects on written and oral language production among upper secondary students. Three specific factors are mainly covered, videlicet depression, stress, and anxiety. LÄS MER

  3. 18. ”De här stora frågorna kan vi ju aldrig välja bort” : En kvalitativ intervjustudie i hur lärare för de yngre åldrarna tolkar, planerar och genomför undervisning kring samhällsfrågor i ämnet samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Stenholm; [2022]
    Nyckelord :Social issues; social studies teaching; teachers perceptions; subject-specific didactic considerations; grades 1-3.; Samhällsfrågor; samhällskunskapsundervisning; lärares uppfattningar; ämnesdidaktiska övervägande; årskurs 1-3;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how teachers for the younger ages perceive the conceptof social issues and what subject-specific didactic considerations they make regarding them intheir social studies teaching. The research questions that the paper aimed to answer are whatsubject-specific didactic considerations teachers for the younger ages make in their teaching ofsocial issues, and what role does the teacher believe they take or should take in social studiesteaching. LÄS MER

  4. 19. Förskollärares perspektiv på hur undervisning och pedagogisk miljö kan designas : Hur barn erbjuds att skapa mening i sin kommunikation och lärprocess - ur ett multimodalt och designorienterat perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Matilda Wiesemann; Clara Fridén; [2022]
    Nyckelord :Preschool teacher; Teaching; Environment; Multimodal communication; Children’s meaning-making; Design for learning; Förskollärare; Undervisning; Miljö; Multimodal kommunikation; Barns meningsskapande; Design för lärande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur förskollärare talar om sitt sätt att designa undervisning i förskolan för att alla barn ska erbjudas förutsättningar att delta, kommunicera och skapa mening i sina lärprocesser. Studien har som utgångspunkt att bidra med kunskap om vilka resurser förskollärare använder i sin undervisning för att kunna erbjuda alla barn meningsskapande och kommunikation. LÄS MER

  5. 20. Att höja den digitala kompetensen på folkbibliotek : En analys av kurser på den webbaserade lärplattformen Digiteket

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Eleonora Petrarca; Robin Cerny Ros; [2022]
    Nyckelord :Digital competence; Media and information literacy; Digiteket; Public libraries; Multimodality; Didactical design; Social semiotics; Digital kompetens; media- och informationskunnighet; Digiteket; folkbibliotek; didaktisk design; multimodalitet; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Introduction: The increasing digitalization of society means that digital competence has acquired a key role for today’s citizens and for their participation in social life and democracy. Public libraries are considered as an important institution that can give access to this competence as well as help citizens improve their media and information literacy, since one of the libraries’ tasks is to promote and protect democracy and access to information. LÄS MER