Sökning: "The three didactic questions"
Visar resultat 6 - 10 av 103 uppsatser innehållade orden The three didactic questions.
6. Är inte skiss bara för esteter? : Utveckling av elevers skissande i kursen Teknik 1
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : This short study concerns introduction of sketching by hand, in three first year classes in the Technology Programme at a Swedish Gymnasium. The purpose with the study has been the searching of ways to unfold 1) the student’s approach to sketching 2) their sketching skills 3) the development of a teacher’s didactic tools for sketching in the Technology Programme. LÄS MER
7. Soundtrack till framgång? : Musik som didaktiskt verktyg för svenskundervisningen i mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The basis for our study has been to identify how teachers implement music in their language teaching and if there are any benefits to be seen. We have identified that during our own studies, much of the scientific research that has been made available to us regarding this subject has been aimed and performed on younger students; ages three to eight. LÄS MER
8. Lärares interaktion med och tankar om elever som utmanar undervisningen : en kvalitativ studie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla kunskapen om skickliga lärares ledarskap i förhållande till elevers utmanande beteende. Studien genomfördes med sju lärare som arbetade i sju olika skolor. LÄS MER
9. Det andra rummet : Studenters syn på den fysiska boken i det akademiska biblioteksrummet
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of the thesis is to explore the relevance and the values related to physical books for students in the library room. The thesis addresses questions of how students use the physical books in the library room and if the physical books are perceived by the students as a source of formal and informal learning and serendipity. LÄS MER
10. ”Det är yvigt, spretigt men ändå ganska precist.” : Medielärares didaktiska förhållningssätt och perspektiv utifrån ett bildningsideal.
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett bildningsideal liksom didaktiska och ämnesdidaktiska perspektiv utveckla förståelse för medielärares förhållningssätt till utmaningar som uppstår i undervisningen utifrån mediaämnenas sammansatta karaktär. Detta besvarades utifrån tre frågeställningar. 1. LÄS MER