Sökning: "Tjänstedesign"
Visar resultat 6 - 10 av 133 uppsatser innehållade ordet Tjänstedesign.
6. Design principles for Product-Service Systems : Using a washing machine as an example
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Product-Service Systems (PSS) represents an emerging paradigm in which products and services are integrated to provide enhanced value to customers. By focusing on the specific context of a washing machine, this project explored the opportunities and challenges associated with designing for PSS. LÄS MER
7. Utmaningar och möjligheter med en användarcentrerad utveckling av e-tjänster hos en myndighet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Denna fallstudie hade som syfte att undersöka utvecklingen av e-tjänster i en myndighet, med fokus på hur de kan anta ett användarcentrerat förhållningssätt. Data har samlats in från myndighetsanställda som är involverade i utvecklingen av e-tjänster, genom en förstudie samt semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
8. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER
9. Designprincipers potential för värdeskapande vid tjänstefiering : Användning av designprinciper inom tjänstedesign för att skapa goda förutsättningar för värdeskapande i en tjänstefieringsprocess
Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : Kundupplevelsens växande betydelse i samhället har fått fler företag att uppdatera sina affärsmodeller, så att ett tidigare fokus på produkten nu istället riktas mot den mer kundfokuserade tjänsten. Denna tjänstefiering skapar stora utmaningar för kunderna, då de behöver säkerställa att tjänsten levererar ett värdeerbjudande som stämmer överens med kundens behov och förväntningar. LÄS MER
10. Premium and Sustainable Food Delivery Service : Exploring Product-Service-Systems and Dersigning Concept Proposals with Electric Motorbikes
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This project presents a master’s thesis in Industrial Design Engineering within service design which was carried out on behalf of the Swedish electric motorbike company CAKE. The project examines opportunities to create a premium and sustainable food delivery service in a market characterized by unsustainable working conditions for couriers and widespread dissatisfaction among users. LÄS MER