Sökning: "Upplevd användbarhet"

Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade orden Upplevd användbarhet.

  1. 21. Samarbete inom den digitala arbetsplatsen : En kvalitativ studie om användande av samarbetsplattformar hos IT-vana kunskapsarbetare

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Halses; Filip Essinger; [2021]
    Nyckelord :Collaboration platforms; User behavior; Theory of planned behavior; Technology acceptance model; Knowledge workers;

    Sammanfattning : As the workplace becomes increasingly digital, tasks have shifted from being physically demanding to instead digitally processing knowledge and information. Employees are therefore regarded as knowledge workers and for them to succeed in the digital workplace, they place high demands on IT systems that encourage communication, collaboration and document management. LÄS MER

  2. 22. Oönskade kläder, vart tar de vägen? : En kvalitativ studie om hur unga kvinnoravyttrar sina kläder.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maja Swegmark; Eva Andersson; Danielle Holmberg; [2021]
    Nyckelord :disposal; disposal decision; disposal behavior; clothing; women; avyttring; avyttringsbeslut; avyttringsbeteende; kläder; kvinnor;

    Sammanfattning : Konceptet fast fashion har skapat ökade möjligheter för konsumenten att kontinuerligtuppdatera sina kläder i garderoben. Den konstanta rörelsen där nya kläder introduceras samtidigt som plagg avyttras bidrar till negativ påverkan på miljö och samhälle. LÄS MER

  3. 23. En studie i upplevd användbarhet med avseende på navigerbarhet hos en digital marknadsplats för gårdsförsäljning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofie Drugge Eneroth; Frida Dolk; Patrik Habbe; Felix Nordgren; Löfgren Philip; Axel Malmborg; Schadewitz Eric; [2021]
    Nyckelord :navigerbarhet; användbarhet; gårdsförsäljning; webbapplikation;

    Sammanfattning : Studier visar att intresset för att handla lokalt ökar, samtidigt som antalet köp av matprodukter via e-handel växer. Syftet med denna studie var att lägga grunden för en digitalisering av gårdsförsäljning. LÄS MER

  4. 24. Skiljer sig synen på 3R mellan yrkesåldrar på KI? : analys av kunskap, upplevd användbarhet och attityd kring 3R hos forskare och toxikologimasterstudenter på Karolinska Institutet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Mette Pedersen; [2020]
    Nyckelord :3R; attityd; djurvälfärd; försöksdjur; djurforskning; laborationsdjur; Karolinska Institutet; KI; forskning; forskare; toxikologimasterstudenter; replacement; reduction; refinement; ersätta; minska; förfina;

    Sammanfattning : 3R (Replacement, Reduction och Refinement - översatt till svenska: ersätta, minska och förfina) utvecklades främst för att förbättra djurvälfärden för djur som används i djurförsök. 3R har fått en allt viktigare roll inom forskning med försöksdjur, inte minst på grund av EU:s uppdaterade djurskyddsdirektiv som implementerades i svensk lagstiftning 2013. LÄS MER

  5. 25. Hur tar man sig framåt? : En användarstudie av ett rörelsebaserat mobilspel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alva Lindhagen; [2020]
    Nyckelord :game design; interaction; gamification; movement; training; squat; usability; Speldesign; interaktion; rörelse; inomhusträning; benböj; användbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste tjugo åren har videospelsindustrin blomstrat och med det har det skett en ökning i antalet artiklar publicerade inom ämnet. Utvecklingen har följts av intresset för rörelsebaserade spel, där målet är att den som spelar ska utföra fysisk aktivitet samtidigt som denne har roligt. LÄS MER