Sökning: "Usage of bank"
Visar resultat 16 - 20 av 85 uppsatser innehållade orden Usage of bank.
16. Inter-teamsamordning i skagila projekt : En fallstudie på Avanza Bank för att möta beroenden i projektprocessen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : Användandet av agila metodiker har ökat under de senaste decennierna. Detta har lett till en uppskalning av agila metodiker då även stora organisationer vill uppnå fördelarna som kommer med det agila arbetssättet. LÄS MER
17. A Leap of Faith and Luck. An empirical investigation how the financial inclusion and coping strategies of Kosovo’s SMEs are scaling up the local development
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and ManagementSammanfattning : SMEs represent the majority of business activity among almost all economies. However, the financial market rarely meets them with appropriate financial products. This study investigates and provides empirical evidence on SMEs' financial inclusion in Kosovo and its impact on the community they operate. LÄS MER
18. Social Digital Currency and Basic Income – the Development Strategy of the Future? : A case study of social currency, basic income and local business in Maricá, Rio de Janeiro
Master-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study is based on interviews with local business owners in the Brazilian municipality of Maricá, Rio deJaneiro, conducted in November 2021. The municipality receives royalties from the rich oil reserves that werefound in the bottom of the pre-salt area of the Atlantic Ocean, and has implemented a basic income programcalled Renda Básica de Cidadania (RBC). LÄS MER
19. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER
20. Influence of e-krona & e-CNY on individual privacy : A comparative study between Sweden and China
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : This paper analyses the innovative digital money CBDC and its potential influence in Sweden and China with Privacy Calculus Model. The research aims to understand how e-krona and e-CNY will influence individual privacy in Sweden and China, and what the similarities and differences are. LÄS MER