Sökning: "Viktor Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Viktor Selling.

  1. 1. Quantifying Generative AI's Influence on European Firm Valuation

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Kevin Selling; Viktor Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Productivity Improvement; Generative AI; Large Language Models; Corporate Valuation; Workforce Exposure;

    Sammanfattning : This paper employs a quantitative approach to evaluate the influence of generative AI workforce exposure on firm value in light of recent AI advancements. We focus on public large-cap companies headquartered in the European Union, analyzing their workforce exposure to these AI technologies. LÄS MER

  2. 2. Lowering energy need and improving indoor climate - A case study of rural dwellings in Gammalsvenskby, Ukraine

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö; Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesign

    Författare :Viktor Kauranen; [2022]
    Nyckelord :Gammalsvenskby; energy-efficient; indoor climate; rural buildings; renovation; Ukraine; Life cycle cost; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : A vast majority of rural dwellings in Ukraine are inefficient from an energy perspective, with a major need for energy-efficient renovations. A lot of these buildings are also having problems with the indoor climate, with poor ventilation combined with indoor combustion of fuel which can cause negative health effects. LÄS MER

  3. 3. Ansvarstagande varumärken i väpnade konflikter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Dahl; Viktor Karlsson; Adam Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Business Ethics; Corporate Social Responsibility; Brand Attitude; Brand Love; Brand Fidelity; Corporate War Responsibility; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How do different actions from corporations, in countries waging war, affect consumers' perception of the corporation? Purpose: The purpose of this study is to examine how consumers´ perception of brands are affected by corporations' actions in countries waging war. Theoretical perspectives: The main theories cover how brands´ perceived Business Ethics and perceived CSR affects Brand Fidelity and how brands are affected by inconsistent behaviour. LÄS MER

  4. 4. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  5. 5. What’s the point of the collection point? - A case study in Gothenburg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Albihn; Pierre Larsson; [2019-07-02]
    Nyckelord :CDP; ; Point Allocation; City Logistics; Parcel delivery; collection and delivery point; ; Last-mile delivery;

    Sammanfattning : It not uncommon to read things such as “New record for E-commerce this year, again” in headlines of newspapers. In the case of Sweden, collection and delivery points, CDP's, are the most common way of delivering parcels. LÄS MER