Sökning: "Vingård"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade ordet Vingård.

  1. 6. Öl- och Vinturism på Gotland : En kvalitativ studie om marknadsföringen av ölbryggerier och vingårdar i sociala medier på Gotland

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Ellen Bendixen Söderqvist; Linda Andersson; Liv Lasu; [2022]
    Nyckelord :Marketing; social media; beer tourism; wine tourism; Gotland; tourism industry; beverage tourism; alcohol law; wineyard; beer brewery; Marknadsföring; sociala medier; ölturism; vinturism; Gotland; besöksnäring; dryckesturism; alkohollagen; vingård; ölbryggeri;

    Sammanfattning : In this study beer breweries and vineyards have been studied. The purpose of the study is to illuminate how beer breweries and vineyards on Gotland market themselves on social media and how they address the Swedish law “Alkohollag (2010:1622): 7 kap. Marknadsföring av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat”. LÄS MER

  2. 7. Utvecklingen av redovisningssystem : En kvalitativ studie om hur redovisningskonsultens arbetssätt har förändrats de senaste tio åren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emilia Thunell; Alice Vingård; [2022]
    Nyckelord :Accounting; Institutional theory; Isomorphism; Digitalization; Automation; Artificial intelligence; Redovisning; Institutionella teorin; Isomorfism; Digitalisering; Automatisering; Artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Utvecklingen av redovisningssystem: En kvalitativ studie om hur redovisningskonsultens arbetssätt har förändrats de senaste tio åren. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emilia Thunell och Alice Vingård Handledare: Jean Claude Mutiganda Datum: 2022 - juni Syfte: Studiens syfte är att skapa förståelse för den tekniska utvecklingen av redovisningssystem från 2010 till nutid på mindre och medelstora redovisningsbyråer för att se hur redovisningskonsultens arbete har utvecklats. LÄS MER

  3. 8. Vinturism i Skåne : En studie om varför vingårdar i Sverige kommit bli en attraktion och hur de valt att marknadsföra sig som en besöksverksamhet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Anna Antal; [2021]
    Nyckelord :Wine tourism; marketing strategies; marketing; wine attraction; winery attributes; wineries;

    Sammanfattning : This study examines how wineries in Skåne market themselves as a visitor business. What their work on marketing strategies looks like and what attractiveness wineries have. It is a qualitative study based on semi-structured interviews with winery owners and winemakers from four different wineries in Skåne. LÄS MER

  4. 9. Suggestions for the development of a quantitative framework of Terroir Analysis in Swedish Vineyards

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Aharon Gurwicz; [2020]
    Nyckelord :Terroir; Wine; Vineyard; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Wine is an important cultural crop and is grown in vineyards that sometimes claim to have a unique "terroir" - a specific taste and character based on their physical attributes and location. Regulations and previously published work are not easily available, into how to measure and assess this terroir. LÄS MER

  5. 10. Helkroppsdos till personal vid PET/CT- undersökningar och doshastighet från patienter undersökta med 18F-FDG

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för naturvetenskap och biomedicin

    Författare :Adelina Millberg; Johanna Vingård; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER