Sökning: "aagerup"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet aagerup.

  1. 6. Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Evelina Hultqvist; Anna-Sofia Frank; [2016]
    Nyckelord :emotional appeal; rational appeal; green marketing; green involvement; willingness to buy; packaging design; emotionella anspråk; rationella anspråk; grön marknadsföring; miljöengagemang; köpbenägenhet; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : Författare: Evelina Hultqvist och Anna-Sofia Frank Handledare: Ulf Aagerup Examinator: Klaus Solberg Søilen Kurs: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi 15 hp, Internationella Marknadsföringsprogrammet, Högskolan i Halmstad, VT 2016. Rapportens namn: “Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar”. LÄS MER

  2. 7. Ingenting är gratis! : En undersökande studie av affärsmodellen gratis på internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Abdulkarim Zahra; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel:                                   Ingenting är gratis!                                             - En undersökande studie av affärsmodellen gratis på internet. Författare:                         Zahra Abdulkarim Handledare:                       Klaus Solberg Soilen Examinator:                      Ulf Aagerup Nivå:                                  Kandidatuppsats, ekonomi (15hp), VT16 Nyckelord:                         Gåvor, freemium, treaktörsmarknad, korssubventionering, BMC,                           BMI,  gratis Syfte & Frågeställning:    Syftet med studien är att ta reda på vilka förutsättningar som finns                        för affärsmodellen gratis. LÄS MER

  3. 8. The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. : How is Influencer Marketing an effective marketing strategy for the Fashion & Lifestyle Industry in Sweden to reach a female target group?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Stenström; Vendela Vallentinsson; [2016]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Celebrity Endorsement; E-word of mouth; Influencer Marketing; Bloggar; Produktplacering; E-förtroende; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. Datum: 2016-05-20 Nivå: Kandidatuppsats Författare: Sofia Stenström och Wendela Wallentinsson Handledare: Ulf Aagerup Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och upplysa om Influencer Marketing. LÄS MER

  4. 9. Are intermediary luxury fashion brands excluding overweight and obese women in the UK, by not offering their sizes among its assortments?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Maria Erlandsson; Elin Forslund; [2015]
    Nyckelord :Fashion; Intermediary Luxury; Brand Identity; Brand Image; User Imagery; Self-image Congruence;

    Sammanfattning : Title: Are intermediary luxury fashion brands excluding overweight and obese women in the UK, by not offering their sizes among its assortments? Authors: Elin Forslund and Maria Erlandsson Supervisor:Ulf Aagerup Level: Bachelor thesis in marketing (15 ECTS). Spring 2015. LÄS MER

  5. 10. Företags arbete med, och kommunikation av, CSR : Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Andreas Arvidsson; Anna Lönn; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Samhällsansvar; Hållbarhet; Kommunikation; Integrerad marknadsföringskommunikation; Intressenter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företags arbete med, och kommunikation av, CSR. – Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter. LÄS MER