Sökning: "aagerup"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet aagerup.
6. Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Författare: Evelina Hultqvist och Anna-Sofia Frank Handledare: Ulf Aagerup Examinator: Klaus Solberg Søilen Kurs: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi 15 hp, Internationella Marknadsföringsprogrammet, Högskolan i Halmstad, VT 2016. Rapportens namn: “Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar”. LÄS MER
7. Ingenting är gratis! : En undersökande studie av affärsmodellen gratis på internet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Titel: Ingenting är gratis! - En undersökande studie av affärsmodellen gratis på internet. Författare: Zahra Abdulkarim Handledare: Klaus Solberg Soilen Examinator: Ulf Aagerup Nivå: Kandidatuppsats, ekonomi (15hp), VT16 Nyckelord: Gåvor, freemium, treaktörsmarknad, korssubventionering, BMC, BMI, gratis Syfte & Frågeställning: Syftet med studien är att ta reda på vilka förutsättningar som finns för affärsmodellen gratis. LÄS MER
8. The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. : How is Influencer Marketing an effective marketing strategy for the Fashion & Lifestyle Industry in Sweden to reach a female target group?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Titel: The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. Datum: 2016-05-20 Nivå: Kandidatuppsats Författare: Sofia Stenström och Wendela Wallentinsson Handledare: Ulf Aagerup Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och upplysa om Influencer Marketing. LÄS MER
9. Are intermediary luxury fashion brands excluding overweight and obese women in the UK, by not offering their sizes among its assortments?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)Sammanfattning : Title: Are intermediary luxury fashion brands excluding overweight and obese women in the UK, by not offering their sizes among its assortments? Authors: Elin Forslund and Maria Erlandsson Supervisor:Ulf Aagerup Level: Bachelor thesis in marketing (15 ECTS). Spring 2015. LÄS MER
10. Företags arbete med, och kommunikation av, CSR : Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företags arbete med, och kommunikation av, CSR. – Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter. LÄS MER