Sökning: "Self-image Congruence"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Self-image Congruence.

  1. 1. Försäljning viktigare än välmående? : En kvalitativ studie om hur influencer marketing på Instagram påverkar unga kvinnors köpintentioner och självbild.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Filippa Carle; Alma Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :Köpintentioner; influencer marketing; självbild.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to gain a greater understanding of how young women's self-image is affected by exposure to influencer marketing on Instagram. Also, the purpose is to explore how the impact of influencer marketing on self-image contradicts to the purpose of increasing the consumer's purchase intentions. LÄS MER

  2. 2. Vändpunkter i drogmissbruk - En kvalitativ dokumentanalys av fyra självbiografier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Besnik Ahmeti; Laban Elgaard; [2020]
    Nyckelord :Substance abuse; alcohol abuse; turning points; self-image; congruence; incongruence; crisis; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how turning points manifest themselves during the life course of people that have substance abuse. We collected our data through a qualitative method, by reading four autobiographies written by authors who describe in detail how they encountered substances, and how they managed to turn their life around for the better. LÄS MER

  3. 3. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  4. 4. E-bike users are lazy… and healthy : A study in consumer behaviour on the symbolic values of e-bikes, why some want e-bikes and others avoid them.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Joel Ahlbom; Daniel Andersson; [2019]
    Nyckelord :Marketing; International marketing; segment; sales; electric bicycles; E-bikes; Pedelec; User imagery; ideal social self-image congruence; brand avoidance; symbolic consumption; symbolic brand avoidance; Marknadsföring; elcyklar; miljö; typiska användare; varumärke;

    Sammanfattning : Research question: To examine what aspects affect some consumers to avoid e-bikes and others to desire them. Purpose: The main purpose of this study is to see if e-bikes have a symbolic value. We aim to see if e-bikes is associated as an environmentally friendly product. We will examine stereotypes and brand avoidance. LÄS MER

  5. 5. The Beauty of Brand Loyalty : – a case study of how marketers view Millennials' brand loyalty in the beauty industry

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Kulle; Julia Hellsten; [2017]
    Nyckelord :Brand loyalty; Millennials; brand management; marketing; beauty industry; beauty marketing;

    Sammanfattning : The generation of Millennials is becoming a very important segment in today's beauty market, because of their large size, purchasing power and engagement on social media. The Millennial consumers are heavy buyers of beauty products, but heavy buyers are not always loyal to the beauty brands. LÄS MER