Sökning: "produktplacering företag"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden produktplacering företag.
1. “All produktplacering är bra produktplacering, men stämmer det?” : En kvalitativ studie om hur misslyckad produktplacering påverkar ett företags varumärkesimage.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : The result of the study has shown that a failed product placement does not affect a company's brand image in a negative way if the brand is well known and the consumers that take part off the product placement already has a good brand image. The study showed that if the brand is well known, their product placement only has a positive reaction to increased exposure which consequently can raise consumers' word-of-mouth (WOM) for the company. LÄS MER
2. ”Jag kände bara, Nja I don’t buy it” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z och deras attityd mot produktplacering inom YouTube- samarbeten.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det har uppmärksammats en intensifiering av den digitala tekniken, som under senare år tilltagit mer än någonsin (Bassiouni & Hackley, 2014, s. 116). 2017 var det första året då internet utgjorde en övervägande del av alla medieinvesteringar (Larsén, 2018). LÄS MER
3. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER
4. Produktplacering på Instagram : attityder hos ungdomar inom Generation Z
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle är internet något som de flesta har tillgång till. Sociala medier är en utav de aktiviteter som finns tillgängliga på internet och används som mest av ungdomar, däribland Generation Z. LÄS MER
5. Influencer Marketing av miljövänliga livsmedel: Att nå Millennials i den digitala miljön
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Influencer Marketing är relativt nytt och ingen naturlig del av de flesta företags strategier. Däremot ökar det i popularitet. Detta innebär att företag behöver ett hjälpmedel, en slags nybörjarguide, för att förstå grunderna i Influencer Marketing på Instagram. LÄS MER