Sökning: "about advertisement"

Visar resultat 1 - 5 av 221 uppsatser innehållade orden about advertisement.

  1. 1. Kompetens för HR-arbete : En kvalitativ studie av samtida platsannonser

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Josefin Eriksson; Linn Stolpe; [2024]
    Nyckelord :Human Resource; HR-competence; competence; job advertisement; textual analysis; Human Resource; HR-kompetens; kompetens; platsannons; textanalys;

    Sammanfattning : Kompetens är ett omstritt begrepp, både inom forskningen och yrkeslivet, och är beroende av situation och kontext. Därav finns det inte alltid en gemensam uppfattning för vad som utgör kompetens. LÄS MER

  2. 2. Captivating Communication : The Swedish Prison and Probation Service’s Storytelling and Creation of Legitimacy

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionen

    Författare :Ella Wendt Höjer; [2024]
    Nyckelord :prison; cultural criminology; Nordic exceptionalism; legitimacy; Kriminalvården;

    Sammanfattning : The stories about prison are infinite, and ultimately affect our understanding of incarceration. Punishment and prison are also political, and the shape of the penal system is fundamentally different in different countries. LÄS MER

  3. 3. SPEGLA VERKLIGHETEN ELLER DET VACKRA, LYCKLIGA LIVET? En kvantitativ studie om medelålders kvinnors attityder till normbrytande- och stereotypisk kvinnlig klädreklam.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida Bolin; Lisa Johnsson; Emma Jood; [2023-03-10]
    Nyckelord :Femvertising; Stereotypical advertising; Norm-breaking advertising; Normbrytande reklam; Stereotypisk reklam; Attityd;

    Sammanfattning : Executive summary The advertising industry is growing more than ever and is thought to be one of the most influential institutions in society by some researchers. What’s even more interesting is the connection between advertising and its tremendous effects on individuals as well as society at whole. LÄS MER

  4. 4. Idealt moderskap i förändring? : En komparativ studie om moderskaps ideal i tidskrifterna Husmodern1936 och Mama 2022

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emelie Kangert; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the essay has been to implement a comparative study about how maternal ideals are represented in the magazines Husmodern 1936 and Mama 2022, as well as how they have changed over time. The essay is based on Yvonne Hirdmans theory of genussystemet. LÄS MER

  5. 5. The Use Of Colors In Social Media Advertisements : An exploratory study about consumers’ mental response

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Rebecca Nilsson; Lina Krondahl; [2023]
    Nyckelord :Color; Marketing communication; Mental response; Cognition; Emotion; Perception; Red; Blue; Yellow; Instagram; Social media advertisement;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how the use of primary colors in social media advertisements influences consumers’ mental response, which was done by analyzing how consumers responded to the primary colors through cognition, emotion and perception in social media advertising posts. The theoretical framework was built on the concepts of primary colors (e. LÄS MER