Sökning: "ai assistant"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden ai assistant.

  1. 11. Fine-tuning a LLM using Reinforcement Learning from Human Feedback for a Therapy Chatbot Application

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Desirée Bill; Theodor Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Ethics; Fine-tuning; Large Language Models; Machine learning; Psychology; Reinforcement Learning from Human Feedback;

    Sammanfattning : The field of AI and machine learning has seen exponential growth in the last decade and even more so in the recent year with the considerable public interest in Large Language models (LLMs) such as chat-GPT. LLMs can be used for several purposes, but one possible application would be fine-tuning a model to perform a particular function in a specific field. LÄS MER

  2. 12. Evaluation of ChatGPT as a cybersecurity tool : An experimental CTF based approach

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Engman; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; AI; CTF; Cybersecurity; Capture the flag; ChatGPT; AI; CTF; Cybersäkerhet; Capture the flag;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to evaluate the artificial intelligence model ChatGPT as a tool in the cybersecurity domain. With the purpose of analysing and facilitating understanding of the technology’s effects on possible threats. The development of AI models has a potential to alter the knowledge required to perform malicious activities. LÄS MER

  3. 13. EVALUATING CONFIDENCE ESTIMATION IN NLU FOR DIALOGUE SYSTEMS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Ranim Khojah; [2022-06-20]
    Nyckelord :Natural Language Understanding NLU ; Intent ranking; Confidence Calibration;

    Sammanfattning : Background: Natural Language Understanding (NLU) is an important component in Dialogue Systems (DS) which makes the utterances of humans understandable by machines. A central aspect of NLU is intent classification. LÄS MER

  4. 14. Vad kan AI-baserade verktyg innebära för UX-designers? : En explorativ användarstudie om UX-designers upplevelser med det generativa AI-prototypverktyget Uizard

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Oscar Mattisson; Orshina Hamik; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Generative AI; AI system; Technology Acceptance Model TAM ; UX; Design; Uizard; Prototyping; Experiences; Usability; Artificiell Intelligens AI ; Generativ AI; AI-system; Technology Acceptance Model TAM ; UX; Design; Uizard; Prototypande; Upplevelser; Användbarhet;

    Sammanfattning : AI är en allt mer förekommande teknologi och är idag en central faktor för utforskandet av nya tillvägagångssätt. Detta har lett till att AI allt mer inkorporeras i designprocesser där diverse AI-system vuxit fram för att stödja dessa. LÄS MER

  5. 15. Chattbotar och Virtuella assistenter : En kvalitativ intervjustudie kring för- och nackdelar med implementering av AI i svenska företag

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Karoline Lindroos; [2022]
    Nyckelord :Artificial intelligence; chatbot; virtual assistant; virtual agent; digitization; communication service; communication tool; Artificiell intelligens; chattbot; virtuell assistent; virtuell agent; digitalisering; kommunikationstjänst; kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : Digitala kommunikationstjänster som chattbotar och virtuella assistenter blir alltmer förekommande och populärt för företag och organisationer att använda sig av. Chattboten och den virtuella assistenten är besläktade datorsystem uppbyggda med bakomliggande teknik som syftar till att efterlikna mänskliga samtal på ett så realistiskt sätt som möjligt. LÄS MER