Sökning: "analys av tv-reklam"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden analys av tv-reklam.
21. Maskulinitet i media : En studie av maskulin framställning i svensk TV-reklam
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att försöka tolka ett eventuellt mönster av maskulina framställningar och ställa dessa tolkningar i relation till den äldre, mer traditionella bilden av mannen. Detta gjordes genom en studie av reklamfilm i svensk TV. LÄS MER
22. Multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag – nu och i framtiden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Denna uppsats behandlar problemområdet rörande multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag, i nuläget och i framtiden. Syftet med uppsatsen är att identifiera de digitala kanaler som företaget ”Medikamentus” använder idag i sin marknadsföring, och vidare, att ge indikationer på möjlig utveckling för dessa kanaler samt eventuella nya kanaler för framtiden. LÄS MER
23. Den påträngande verkligheten : Om reklamens utnyttjande av ungdomars identitetsarbete och konsumtionssamhällets kolonisation av den fria tiden
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i ungdomars identitetsarbete i konsumtionssamhället och hur detta identitetsarbete påverkas av massmedier med fokus på reklambilder och tv program. Massmedier är framträdande till största del under ungdomars fritid. LÄS MER
24. Någonting mystiskt händer i Sjumilaskogen : En kulturpolitisk analys av TV-reklam riktad till barn på TV 4 och Kanal 5
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this Masters thesis is to review Swedens unique law against TV-commercials intended for children under twelve years old. The law has to be abided by TV 4, but not by Kanal 5, so the aim is also to compare TV 4 and Kanal 5 and to see in what different ways commercials are shaped in the two channels. LÄS MER
25. Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Abstract Titel: Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix Title: The Company Karlskrona Musikfest´s efforts to reach maximum attendance – An analysis of the New Years review DNA 2003/04 and their promotion mix. Författare/Authors: Carina Assarsson & Ing-Marie Åkesson-Blomberg Handledare/Supervisor: Tom Michel Institution: Institutionen för Ekonomi och Management, Blekinge Tekniska Högskola Department: Department of Business Administration, Blekinge Institute of Technology Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng Course: Bachelor thesis in Business Administration, 10 credits. LÄS MER