Sökning: "analys av tv-reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden analys av tv-reklam.

  1. 21. Maskulinitet i media : En studie av maskulin framställning i svensk TV-reklam

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Niclas Dahl; Andreas Jeppsson; [2007]
    Nyckelord :maskulinitet könsroller feminism populärkultur media reklam mkv medie kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att försöka tolka ett eventuellt mönster av maskulina framställningar och ställa dessa tolkningar i relation till den äldre, mer traditionella bilden av mannen. Detta gjordes genom en studie av reklamfilm i svensk TV. LÄS MER

  2. 22. Multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag – nu och i framtiden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anna Steyner; [2006]
    Nyckelord :CRM; multikanalmarknadsföring; läkemedelsbransch;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar problemområdet rörande multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag, i nuläget och i framtiden. Syftet med uppsatsen är att identifiera de digitala kanaler som företaget ”Medikamentus” använder idag i sin marknadsföring, och vidare, att ge indikationer på möjlig utveckling för dessa kanaler samt eventuella nya kanaler för framtiden. LÄS MER

  3. 23. Den påträngande verkligheten : Om reklamens utnyttjande av ungdomars identitetsarbete och konsumtionssamhällets kolonisation av den fria tiden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Fredrik Sandberg; [2005]
    Nyckelord :ungdomar; reklam; tv-reklam; massmedia; livsstilar; identitet; fritid; Sociology; Sociologi; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i ungdomars identitetsarbete i konsumtionssamhället och hur detta identitetsarbete påverkas av massmedier med fokus på reklambilder och tv program. Massmedier är framträdande till största del under ungdomars fritid. LÄS MER

  4. 24. Någonting mystiskt händer i Sjumilaskogen : En kulturpolitisk analys av TV-reklam riktad till barn på TV 4 och Kanal 5

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Helene Dahl; Jessica Nilsson; [2005]
    Nyckelord :library and information science; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The aim of this Masters thesis is to review Swedens unique law against TV-commercials intended for children under twelve years old. The law has to be abided by TV 4, but not by Kanal 5, so the aim is also to compare TV 4 and Kanal 5 and to see in what different ways commercials are shaped in the two channels. LÄS MER

  5. 25. Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Carina Assarsson; Ing-Marie Åkesson-Blomberg; [2004]
    Nyckelord :Marknadsföring; reklam; annons; promotionmix; nyårsrevy; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Sammanfattning Abstract Titel: Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix Title: The Company Karlskrona Musikfest´s efforts to reach maximum attendance – An analysis of the New Years review DNA 2003/04 and their promotion mix. Författare/Authors: Carina Assarsson & Ing-Marie Åkesson-Blomberg Handledare/Supervisor: Tom Michel Institution: Institutionen för Ekonomi och Management, Blekinge Tekniska Högskola Department: Department of Business Administration, Blekinge Institute of Technology Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng Course: Bachelor thesis in Business Administration, 10 credits. LÄS MER