Sökning: "analys clas ohlson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden analys clas ohlson.

  1. 1. A safe workplace in a pandemic : En retorisk analys av Clas Ohlsons internkommunikation under Coronapandemin.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Strandberg; Ditte Boysen Ruge; [2020]
    Nyckelord :Retorisk analys; Internkommunikation; Kriskommunikation; Covid-19; Clas Ohlson;

    Sammanfattning : Det här är en undersökning baserad på två dokument från Clas Ohlsons interna kriskommunikation, från våren 2020 under rådande Covid-19 pandemi. Syftet med undersökningen är att med hjälp av en retorisk analys undersöka hur Clas Ohlson använder sig av retoriska strategier för att övertyga de butiksanställda att det är fortsatt tryggt att vistas på arbetsplatsen, trots smittorisken och restriktionerna från Folkhälsomyndigheten. LÄS MER

  2. 2. Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimer Berg; Ellen Fries; Jacob Lilja; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; detaljhandel; digital kanal; fysisk kanal; omni-channel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar. Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Mimer Berg, Ellen Fries, Jacob Lilja Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, digital kanal, fysisk kanal, omni-channel Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilka funktioner fysiska och digitala kanaler har för detaljhandelsföretag inom segmentet för sällanköpsvaror i dagens digitaliserade handelsklimat samt vilka utmaningar som föreligger. LÄS MER

  3. 3. "Nu tar vi kampen för en hållbar utveckling ett steg längre..." : En språkvetenskaplig studie av tre svenska företags hållbarhetsredovisning mellan 2003 och 2013

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Louise Thomsson; [2014]
    Nyckelord :kritisk diskursanalys; systemisk-funktionell grammatik; modalitet; hållbarhetsredovisning; CSR; årsredovisning; Clas Ohlson; KappAhl; Hemtex;

    Sammanfattning : Idag är medvetenheten om miljöförstöring och dåliga arbetsförhållanden för anställda större än för trettio år sedan. Att företag ska ta ansvar och aktivt arbeta för en hållbar utveckling har blivit ett fenomen internationellt. LÄS MER

  4. 4. "Is this some kind of IKEA" : - en semiotisk analys av Clas Ohlsons reklamfilmer i Storbritannien

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alice Falk; [2013]
    Nyckelord :TV-reklam; Storbritannien; kultur; standardiserad marknadskommunikation; anpassad marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker Clas Ohlsons kommunikativa budskap i utvalda reklamfilmer som visats på brittiskt TV. Med utgångspunkt i teorier rörande kultur och standardiserad eller anpassad marknadskommunikation på en global marknad, syftar uppsatsen till att komma närmare ett svar huruvida Clas Ohlsons reklambudskap i form av TV-reklamfilmer är tillräckligt tydliga för den relativt nya marknaden Storbritannien, eller om det faktum att de är översatta kopior av de svenska versionerna, kan ha bidragit till den uteblivna framgångssagan. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation av Corporate Social Responsibility : - En fallstudie om kommunikation i perspektiv avföretaget Clas Ohlson

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Niklas Nordin; Mattias Söderberg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med globalisering och samhällstrender har det blivit allt viktigare för företagen att ta ett bredare ansvar för sitt agerande. Corporate Social Responsibility (CSR) innefattar ekonomiskt, legalt, etiskt samt filantropiskt ansvar och innebär för företagen ett arbete som bygger på lagar, egna initiativ och intressenters förväntningar. LÄS MER