Sökning: "analysmodell identitet"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden analysmodell identitet.
1. Sociala relationer vid endometrios : En allmän litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsaSammanfattning : Bakgrund: Endometrios är en kronisk gynekologisk och östrogenberoende sjukdom med en uppskattad prevalens på 5–10% av kvinnor världen över. Sjukdomen kan bland annat leda till dysmenorré, svåra bäckensmärtor, trötthet, subfertilitet och infertilitet. LÄS MER
2. Sprida, Styra, Främja : Identifiering och analys av potentiella komplikationer för nedbrytning av social tillit i det svenska samhället
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Social tillit är en central faktor i ett välfungerande samhälle och skapar förutsättningar för ekonomisktillväxt och sänkta transaktionskostnader. Att förstå vilka komponenter som kan bidra till nedbrytning avsocial tillit har därför stor betydelse för att kunna påverka samhällsutvecklingen. LÄS MER
3. Att leva med en förändrad kroppsbild efter genomgången mastektomi : En allmän litteraturöversikt om kvinnors upplevelser
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Bröstcancer är en av den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor globalt. Mastektomi är ett kirurgiskt ingrepp vid bröstcancer där hela bröstet med bröstvävnad och bröstvårtan opereras bort. Val av behandlingsmetod avgörs beroende på tumörens storlek och utbredning. LÄS MER
4. Vuxnas upplevelser av att leva med långvarig smärta : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Långvarig smärta är vanligt förekommande och anses vara ett folkhälsoproblem. Det är en subjektiv upplevelse som påverkar människan fysiskt, psykiskt, socialt och emotionellt. Stora krav ställs på sjuksköterskan att ge en personcentrerad omvårdnad anpassad utifrån individens unika behov. LÄS MER
5. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER