Sökning: "anders roos"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden anders roos.
6. Simulering av värmeförluster för kopparrör : En studie av värme- och strömningsparametrar för rörströmning
M1-uppsats, Fakulteten för teknik- och naturvetenskapSammanfattning : Att använda fjärrvärme till lågenergihus kan vara olämpligt pga. höga kulvertförluster jämfört med kulvertförluster för traditionella hus. Detta beror på att det låga värmebehovet i lågenergihusen ger en hög returtemperatur i ledningarna. LÄS MER
7. Om förändringar, arbetsvillkor och kunskapsbaserandet av socialtjänsten. En kvalitativ studie av hur utredande socialsekreterare upplever Malmö stads satsning på missbruksvård.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : ABSTRACT Author: Krista Runersten Title: On change, conditions of work and the evidence-basing of social services. A qualitative study of how investigating social workers experience Malmös concentration on improving the care for heavy substance abusers. LÄS MER
8. Sponsring - Varför det? En undersökning av vilka mål sponsorerna för Skånes tre allsvenska fotbollsklubbar har med sin sponsring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka de mål som sponsorerna för Skånes tre allsvenska fotbollsklubbar har med sin sponsring. Metod: I vår uppsats använder vi oss utav ett deduktivt angreppssätt och en kvantitativ metod. Empiriinsamlingen sker genom en enkätundersökning. LÄS MER
9. Att koka soppa på en spik - en studie av den svenska storköksbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen visar att fallföretaget, verksamt i den svenska storköksbranschen, står inför fyra strategiska val. Dessa val har drivits fram genom utvecklingen av egna märkesvaror, ökad centralisering bland slutanvändare och grossister samt därtill medföljande prispress. LÄS MER
10. Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. LÄS MER