Sökning: "ann-sofie pedagogik"
Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden ann-sofie pedagogik.
16. Relationell pedagogik : - ett kreativt verktyg för specialpedagogen i mötet med elever i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
17. Storbritannien och biblioteken : en textanalytisk studie av brittiska nyhetstidningars skildringar av nedläggningshotade bibliotek under 2011
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This thesis is a study on how information about library closures are portrayed in media in four national British newspapers. The aim is to raise awareness that what is written in media usually consists of a frame around what is said. Also that the information that comes through is not always a depiction of reality but rather a reflection of it. LÄS MER
18. Specialpedagogers tal om handledning. En socialkonstruktionistisk studie med ett diskursanalytiskt angreppssätt
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Bakgrund: Handledning är ett ämne som ligger i tiden både inom förskolans och inom skolans värld. Centralt i vår studie är hur handledningen praktiskt bedrivs av specialpedagoger samt hur de talar om handledning som verktyg och om sin handledarroll. LÄS MER
19. Drar vi åt samma håll? : En arbetsmarknadspolitisk åtgärd utifrån tre perspektiv
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och sociologi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Arbetslösheten bland unga vuxna är idag hög i Sverige. Detta samhällsproblem förebyggs bland annat genom arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Denna sociologiska studie bygger på kvalitativ metod och baseras på tio intervjuer. LÄS MER
20. Barns samspel i fri lek : Hur barn får tillträde till lek
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Leken är ett självklart moment i förskolan, det är en nödvändighet för att barn ska kunna utvecklas och leken ska utgöra den centrala delen av barns vardag. För att en lek ska bli bra och kunna fortgå krävs det av samtliga deltagare att de kan samspela med varandra. LÄS MER