Sökning: "annat ord för handel"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden annat ord för handel.

  1. 11. To be or not to be – granting WTO rules direct effect within the EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Julie Svane; [2010]
    Nyckelord :WTO; EU; European Union; World Trade Organization; ECJ; direct effect; treaty; European Court of Justice; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I ett antal år har EU-domstolen fått ta ställning till den potentiella konflikt som existerar mellan EU-rätten och reglerna inom WTO. En särskilt uppmärksammad fråga är huruvida WTO-reglerna kan ge upphov till direkt effekt inom EU:s rättssystem, dvs. att de kan åberopas av individer i medlemsländernas domstolar. LÄS MER

  2. 12. Integritet och etnicitet : En undersökning om olika etniska gruppers syn på personlig integritet i samband med direktmarknadsföring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Janne Malviluoto; Ivana Mišic; [2007]
    Nyckelord :kultur; etnicitet; relationsmarknadsföring; kroater; syrianer; iranier; personlig integritet; direktmarknadsföring; svenskar;

    Sammanfattning : Sverige har kommit att förändras i takt med att inflyttningen av folk av annan etnicitet och kulturer har ökat på senare decennier. Sverige har nuförtiden en kulturell och etnisk mångfald som är ett resultat avkrissituationer i omvärlden och där Sverige har kommit att bli ett nytt hem för många. LÄS MER

  3. 13. Vad kan ett serviceföretag vinna genom inblick i servicemötet? - En fallstudie av interaktionen mellan personalen och kunden i en Lindexbutik

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie-Louise Ahlström; Stina-Lotta Bruhn; [2007]
    Nyckelord :servicemöte; servicekvalité; arenaperspektiv; självvalsbutik; kunskap; information; organisationskommunikation; profil; image; kunskapsnivåer; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Jakten på stordriftsfördelar har skapat en detaljhandel där det är enklare att härma andras servicesystem än att skapa egna, unika. En detaljhandel där ingen sticker ut och är annorlunda! Som kund betyder det att du idag shoppar i självvalsdjungeln, där du ska serva dig själv och inte förvänta dig att någon kan hjälpa dig när du är i ”klädnöd”. LÄS MER