Sökning: "annika Nilsson"

Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden annika Nilsson.

  1. 21. Proffs på professionalism: Hur chefer i människonära tjänsteverksamheter skapar förutsättningar för sina medarbetares professionalism

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kajsa Larsson; Annika Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Professionalism; Chefskap; Ledarskap; Hemvård; Människonära tjänsteverksamheter; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vi upplever att de tongivande forskarna inom den nordiska tjänsteforskningen är alltför konceptuella i sina slutsatser, då de sällan tar hänsyn till vad som djupgående krävs i kontexten inom olika verksamhetsområden. Då framgångsrika tjänsteverksamheter inte enbart är individanpassade, utan även situationsanpassade, finner vi att de förutsättningar som specifikt människonära tjänsteverksamheter kräver är intressanta att undersöka. LÄS MER

  2. 22. "Vad är det som hamnar i bubblan?" : En studie om pedagogers kommunikation om såpbubblor i förskolans undervisning av fysik och teknik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Annika Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Physics concept in preschool; Fysikaliska begrepp i förskolan;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how teachers communicate with children about physics and technology in preschool education. The teachers attitude towards physics and technology, the open questions, and which concept are used in preschool education are examined in this study. LÄS MER

  3. 23. Har varumärkeskännedomen någon betydelse online? En kvantitativ studie om hur placeringar påverkar konsumenters erinran, attityd, köpintention och köpbeteende till olika varumärken

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Annie Olsson; Annika Nilsson; [2016]
    Nyckelord :online placement; brand knowledge; brand recall; attitudes; purchase intention;

    Sammanfattning : The online grocery market has been growing quickly in recent years. This makes it highly relevant for online retailers and brand owners to increase their knowledge about how to place well-known and unknown brands on their websites to optimize their online sales. LÄS MER

  4. 24. Kvävestrategiers effekt på skörd och skördekomponenter i höstvete 2013-2015

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :Annika Nilsson; [2016]
    Nyckelord :ax per m²; kompletteringsgiva; kärnor per ax; N-sensor; optimal kvävegiva; proteinhalt; tidig kvävegiva; tusenkornvikt;

    Sammanfattning : Höstvete är en viktig gröda i svenskt lantbruk och på många gårdar är det grunden i växtföljden. För att grödan ska ge hög avkastning krävs att skötselåtgärder och gödsling anpassas efter rådande förutsättningar och utförs vid rätt tidpunkt. LÄS MER

  5. 25. Pedagogisk dokumentation i förskolan : En studie om förskolans lärares uppfattning kring dokumentation, analys och utvärdering

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Annika Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Preschool documentation; pedagogical documentation; systematic quality work; Förskolans dokumentation; pedagogisk dokumentation; systematiskt kvalitetsarbete;

    Sammanfattning : Sammanfattning Studiens syfte var att undersöka förskolans dokumentation utifrån relationen till barnet, verksamheten och det systematiska kvalitetsarbetet, samt hur detta relateras till utvärderingsarbetet. Syftet preciserade med följande frågeställningar: I vilken grad används olika underlag i förskolans systematiska kvalitetsarbete för att dokumentera? I vilken grad uppfattar förskolans lärare att det systematiska kvalitetsarbetet i dokumentation, utvärdering och analys utförs? Finns det några samband av förskolans lärares syn mellan utvärderingens analys till det konkreta utvecklingsarbetet?   Enkätundersökningen genomfördes genom att 14 förskolor besöktes och totalt 100 enkäter delades personligen ut till förskolans lärare, varav 78 besvarades. LÄS MER