Sökning: "arbetsmetoder och arbetsprocesser"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden arbetsmetoder och arbetsprocesser.

  1. 1. From Cubicles to Collaboration : A study on the Transformation of Government Office Spaces Driven by Cost-Efficiency, Digitalization, and Modernization

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Sara Ghaemi Flores; [2023]
    Nyckelord :Authorities premises; The Principal-Agent theory; New Institutional Organization theory; Activity-Based Offices; Myndigheters lokaler; Principal-Agentteori; Teorin om nya instituionella organisationer; Aktivitetsbaserade kontor;

    Sammanfattning : Over time, the office spaces of authorities have evolved, with external influences like pandemics accelerating the transition towards flexible, activity-based workplaces. Despite resistance, attitudes are slowly becoming positive towards modern, adaptable offices. LÄS MER

  2. 2. BIM och digitalisering i byggprocessen : Automatisering av kostnadskalkylsberäkning i projekteringfasen

    Master-uppsats, KTH/Hållbara byggnader

    Författare :Markus Körner; [2021]
    Nyckelord :Cost estimate; automatization; digitalization; BIM; interoperability; programming; API; C#; dotnet; designing; construction; work methods and work processes; Kostnadskalkyl; automatisering; digitalisering; BIM; interoperabilitet; programmering; API; C#; dotnet; projektering; konstruktion; arbetsmetoder och arbetsprocesser;

    Sammanfattning : För att uppnå målen med Agenda 2030 behöver fler satsningar göras på innovation och digitala lösningar, såväl inom den offentliga sektorn som inom industrisektorn. Beträffande den ekonomiska hållbarheten har den svenska byggindustrin i dagsläget möjlighet till sparande av mångmiljardbelopp årligen och digitalisering spelar en nyckelroll i att lyckas uppnå det. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar och möjligheter med distansarbete : En kvalitativ studie om kravanalys på distans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julien Papadopulos; [2021]
    Nyckelord :Remote work; customer needs; software development; requirements analysis.; Distansarbete; kundbehov; mjukvaruutveckling; kravanalys;

    Sammanfattning : Covid-Pandemin i början av 2020 har på ett eller annat sätt påverkat och begränsat hur anställda arbetar. Flera förändringar har skett som att företag med förutsättningarna förlagt arbetet till de anställdas hem. Detta har bidragit till att spontana interaktioner minskat, nya arbetsmetoder har formats och nya verktyg lanserats. LÄS MER

  4. 4. The road towards the flawless residence : A case study in process- and quality management

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Conny Andersson; David Björk; [2021]
    Nyckelord :Experience feedback; Process control; CSI; Customer Satisfaction Index; Continuous improvement; Quality control.; Erfarenhetsåterföring; processarbete; kvalitetsstyrning; NKI; förbättringsarbete.;

    Sammanfattning : This study was initiated to examine whether processes of the construction company JM ABare followed and how they can be streamlined, if the targeted goals are reached, and whenand why prescribed routines are abandoned. The study was carried out through onlinequalitative interviews with supervisors at nine examined construction projects, and withofficials within the JM AB organization. LÄS MER

  5. 5. DevOps-tjänster vid tillämpning av agil arbetsmetod – användning av Jira och Azure DevOps i små till medelstora IT-företag

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Jalal Falk; [2019]
    Nyckelord :Agil arbetsmetod; DevOps; DevOps-tjänster; Jira; Azure DevOps; små IT-företag; medelstora IT-företag; SME;

    Sammanfattning : Det ställs högra krav på små till medelstora IT-företag vad gäller arbetsprocesser och tillämpning av agil arbetsmetod. Syftet med denna studie är att undersöka användningen av DevOps-tjänsterna Jira och Azure DevOps vid tillämpning av agila arbetsmetoder i små till medelstora IT-företag enligt företagens egna erfarenheter och upplevelser. LÄS MER