Sökning: "associationsmarknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet associationsmarknadsföring.

  1. 1. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Sundström; Tim Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship activities; marketing; grocery stores; Sponsring; sponsringsaktivitet; marknadsföring; livsmedelsbutiker;

    Sammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER

  2. 2. www.sponsringpåhemsidan.nu : En studie om hur företag kommunicerar sin sponsring på den egna hemsidan

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ann Jakobsson; [2010]
    Nyckelord :Sponsring; sponsor; hemsida; integrerad kommunikation; associationsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; internetmarknadsföring;

    Sammanfattning : There are countless methods for companies to use as marketing tools and one method that has become more and more popular is sponsoring. Reasons for companies to use sponsoring as a marketing tool is to be exposed and associated in connection with the sponsored item. LÄS MER

  3. 3. GANT : En svensk amerikansk dröm

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tomas Elg; Caroline Östlund; Anders Lodin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem I en alltmer global affärsvärld där nationers exklusiva rätt till sina egna associationer och ursprungs markörer har upphört och de har övergått till att bli ett marknadsförings verktyg. Hur kan företag använda sig av associationer och ursprungsmarkörer som verktyg för att skapa starka varumärken och vilka problem kan uppstå i användandet av dessa verktyg? Syfte Vi vill genom en kvalitativ studie undersöka den varumärkesbyggande processen inom Gant och se hur de använder sig av associationer och ursprungsmarkörer för att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Sponsorsamarbeten - Medvetna val eller en fråga om pengar? : En studie om sponsring i allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Pernilla Gullbrandsson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att ta reda på hur det sponsrade objektet ser på sponsringen. Uppsatsen undersöker vad som styr valet av sponsorer för elitfotbollsklubbar, som både är sponsringsobjekt och innehar starka varumärken. LÄS MER

  5. 5. Sponsring : En studie om vilka faktorer som påverkar värdet i ett sponsringsavtal

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlie Bergendahl; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilka faktorer som påverkar värdet i ett sponsoravtal. Uppsatsen undersöker hur företag arbetar med sponsring och vilka motiv de har med sponsringen, samt hur de kommer fram till ett avtals värde. LÄS MER