Sökning: "att möta alla elevers behov"

Visar resultat 6 - 10 av 108 uppsatser innehållade orden att möta alla elevers behov.

  1. 6. Tvålärarsystem som pedagogisk praktik : En kvalitativ studie om hur tio lärarpar beskriver hur tvålärarsystemet påverkar deras undervisning och möjligheten att möta elevernas behov

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Karolina Björk; [2023]
    Nyckelord :tvålärarsystem; tvålärarskap; samundervisning; co-teaching; co-teaching models;

    Sammanfattning : Tvålärarsystem är ett arbetssätt som blir vanligare i svenska skolan. Det går ut på att två klass–eller ämneslärare delar på ansvaret för eleverna och dess tillhörande planering, undervisning och bedömning. LÄS MER

  2. 7. Att väcka talet : Lärares strategier för att hjälpa grundskoleelever med talängslan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Füreder; [2023]
    Nyckelord :Talängslan; Lärares strategier; Muntlig framställning; Formativ bedömning; Grundskolan;

    Sammanfattning : Idag ställer både skolan och samhället höga krav på elevers och medborgares muntliga förmåga. Dessa krav kan bli en utmaning för lärare till talängsliga mellanstadieelever då det saknas allmänna strategier och riktlinjer att ta del av. LÄS MER

  3. 8. "Jag är också lite gammalmodig" : En kvalitativ studie om lärares uppfattning av multimodalt lärande med lärplattan i differentierad undervisning i ämnet svenska i årskurs F-3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Multimodal learning; differentiated teaching; learning tablet; subject of Swedish; digital learning; Multimodalt lärande; differentierad undervisning; lärplatta; ämnet svenska; digilogt lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om hur multimodalt lärande med lärplattan kan användas i svenskundervisningen för att skapa en differentierad undervisning som ett medel för att möta elevers behov. Syftet besvaras genom kvalitativ metod och semistrukturerade intervjuer av fem lärare som är verksamma i grundskolan F-3. LÄS MER

  4. 9. Alltid redo att lyssna: : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om relationskompetensens betydelse inom SiS skolverksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Sara Andersson; [2023]
    Nyckelord :Relationskompetens; statens institutionsstyrelse; SiS; placerade barn; skolsvårigheter;

    Sammanfattning : Andersson, Sara (2023). Alltid redo att lyssna: en kvalitativ studie om lärares uppfattningar om relationskompetensens betydelse inom SiS skolverksamhet. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90h p. LÄS MER

  5. 10. Att göra det extra till det ordinarie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Linnea Skoog; Charlotte Colliander; [2022-10-14]
    Nyckelord :anpassningar; skolutveckling; ledning;

    Sammanfattning : Skolans uppdrag är reglerat i styrdokumenten och visar på vikten av att möta alla elevers behov. De olika stödformer som finns i skolan idag är ledning och stimulans, extra anpassningar och särskilt stöd. I och med reformen 2014 lyfts extra anpassningar fram i skollagen. LÄS MER