Sökning: "att möta alla elevers behov"

Visar resultat 21 - 25 av 108 uppsatser innehållade orden att möta alla elevers behov.

  1. 21. Inkluderingens möjligheter och utmaningar: Fem musiklärares tankar om och arbete med inkluderande musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Veronica Åkesson; [2021]
    Nyckelord :Behov; Förutsättning; Gemenskap; Inkludering; Lärmiljö; Musikpedagogik; Musikundervisning; Utbildningsvetenskap; Belonging: Educational environment; Educational science; Inclusion; Music education; Needs; Prerequisites; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the music teachers’ definitions of inclusive education. A further aim is to examine how these teachers are working to create an inclusive environment for their students and meeting their individual needs while simultaneously holding together the group. LÄS MER

  2. 22. Från gymnasiesärskolan till ett komvux för alla : En kvalitativ studie om elevers erfarenheter av att studera i olika skolformer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Cecilia Blomquist; [2021]
    Nyckelord :vuxenutbildning; specialpedagogik; inkludering; intellektuell funktionsnedsättning;

    Sammanfattning : För att skapa bättre förutsättningar för elever som har gått i särskolan att fortsätta studera som vuxna är komvux som särskild utbildning sedan 2020 en del av komvux. Eleverna kan också söka reguljära kurser på grund- och gymnasienivå. LÄS MER

  3. 23. Undervisning om bråk : En intervjustudie där lärare i grundskolans tidiga år beskriver hur de planerar och möter elever i undervisning om bråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Selent; [2021]
    Nyckelord :bråk; grundskolans tidiga år; sociokulturellt perspektiv; grundläggande kunskaper; didaktiska val;

    Sammanfattning : Bråk är ett ämnesområde inom matematik som introduceras i grundskolans tidiga år. Elevers kunskapsutveckling för bråk är viktig då den ligger till grund för vidare förståelse i andra matematiska områden såsom algebra, procent och tal i decimalform. LÄS MER

  4. 24. Ordförrådets utveckling i ett flerspråkigt klassrum : En kvalitativ studie om hur några lärare arbetar språkutvecklande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Dürango; [2021]
    Nyckelord :språkutveckling; ordförråd; flerspråkig; bildstöd; språklig stöttning; interaktion; transspråkande;

    Sammanfattning : Det finns idag en stor språklig mångfald i den svenska skolan och många elever har det svenska språket som sitt andraspråk. Det ställs därför höga krav på skola, lärare och undervisning för att kunna möta alla elevers behov och ge dem möjlighet att utveckla sinaspråk- och ämneskunskaper. LÄS MER

  5. 25. Framgångsrik matematikundervisning : sedd ur ett narrativt elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Emma Fogelqvist; Ulrika Svensson; [2021]
    Nyckelord :elevers röster; framgångsrik matematikundervisning; kommunikation; narrativ ansats;

    Sammanfattning : Examensarbetets förväntade kunskapsbidrag är att belysa vikten av att lyssna på elevers röster angående hur de upplever sina matematikerfarenheter, hur de ser på sig själva och matematik, samt vad de anser vara positivt för den egna matematikutvecklingen. Syftet var att öka kunskaperna kring hur matematikundervisning kan utformas utifrån elevers olika behov. LÄS MER