Sökning: "audience fragmentation"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden audience fragmentation.
1. Lagen som ett retoriskt objekt - En analys av gamla och nya konsumentköplagen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Arbetet ämnar ge ett teoretiskt perspektiv på utformningen av det svenska lagspråket. Genom en retorisk argumentationsanalys, grundad i Chaïm Perelmans teori om föreställda publiker och Lloyd Bitzers teori om den retoriska situationen, utreds konsumentlagstiftningen i sin egenskap som meningsbärare mellan en retorisk avsändare och en retorisk mottagare. LÄS MER
2. Public Service – at your service? : A study of attitudes toward the public service broadcasting company SVT
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Public service broadcasting is a longstanding broadcasting institution in Sweden. Being the most consumed and highly trusted media broadcasting institution on the market, it suffers both challenges and acclaim. It has become a highly politized matter. LÄS MER
3. Det nya P3 : En kvalitativ intervjustudie om Sveriges radio P3's omstrukturering och deras syn på publiken
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teaterSammanfattning : Public service har en uppgift gentemot medborgarna att folkbilda och finnas tillgängliga för alla. Sveriges radio P3 har tidigare klassats som den ”unga kanalen” och har haft en tablå med olika programtitlar utspridda över dagen. LÄS MER
4. Tablåtevens död i tider av strömmande medier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this study is to examine how streaming media has changes our media habits. How the consumption is different between those who has streaming media and those who has the traditional TV. The theories that I use are different theories in media science which will provide me with the knowledge to answer my purpose. LÄS MER
5. Media 24/7 : En kvantitativ studie av mediekonsumenters syn på prenumerationen av on demand-tjänster.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The traditional media channels are beeing more and more digitalized and is now offering the consumers access to the content anywhere, anytime. There are indications from different researchers that this could lead to a fragmentation of the media audience. LÄS MER