Sökning: "audio interaction"

Visar resultat 1 - 5 av 114 uppsatser innehållade orden audio interaction.

  1. 1. SCAFFOLDING MATHEMATICAL CONVERSATIONS:

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Iuliana Mihaela Badica; [2023-10-10]
    Nyckelord :Interactive exhibit; mathematics; informal learning; science center; parent scaffolding; augmented reality;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to address the current research gap on interactive mathematics exhibits by investigating parents’ role in supporting their children’s mathematics learning using such displays. In addition to this, the study examines the design of an interactive exhibit and explores whether it can facilitate mathematics learning among parents and children. LÄS MER

  2. 2. Spectromorphological Reductions : Exploring and developing approaches for sound-based notation of live electronics

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Musik, medier och teater

    Författare :Hans Lennart Jonsäll; [2023]
    Nyckelord :live electronics; electronic music; electroacoustic music; notation; spectromorphology; typo-morphology; Sound Notation; digital musical instruments.;

    Sammanfattning : In this master’s thesis, a sound-based notation system is explored and developed in the composition and performance of a musical work for live electronics. My approach builds on existing systems for electroacoustic music analysis, most notably Dennis Smalley’s (1997) theory of spectromorphology and the symbolic language of Lasse Thoresen & Andreas Hedman (2007) based on Pierre Schaeffer’s typo-morphology, as well as Mattias Sköld’s (2023) adaptation of this system for composition and transcription (Sound Notation). LÄS MER

  3. 3. Unga vuxnas källkritiska förhållningssätt till mediefenomenet podcasts : En undersökning om podcasts och dess trovärdighet som informationskälla

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matilda Tönning; Freja Åhrén; [2023]
    Nyckelord :Podcast; Source Credibility; Media; Trustworthy Media; Podcast Hosts; Audio Consumption.; Podcast; källkritik; Media; Tillförlitlig Media; Ljudkonsumtion; Podcastvärd.;

    Sammanfattning : This article aims towards developing further understanding regarding the relation between the media phenomenon podcasts and source credibility amongst young adults in Sweden. Furthermore, the foundation for this essay is based on the previous and current empiricism regarding both podcasts and source credibility. LÄS MER

  4. 4. Safe Reinforcement Learning for Social Human-Robot Interaction : Shielding for Appropriate Backchanneling Behavior

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mohamed Akif; [2023]
    Nyckelord :Human-Robot Interaction; Backchanneling; Social Robots; Safe Reinforcement Learning; Shielding; Recurrent Neural Network; Gated Recurrent Unit; Människa-Robot Interaktion; Uppbackning; Sociala Robotar; Säker Förstärkningsinlärning; Avskärmning; Återkommande Neurala Nätverk; Gated Återkommande Enhet;

    Sammanfattning : Achieving appropriate and natural backchanneling behavior in social robots remains a challenge in Human-Robot Interaction (HRI). This thesis addresses this issue by utilizing methods from Safe Reinforcement Learning in particular shielding to improve social robot backchanneling behavior. LÄS MER

  5. 5. Tidig tillgång till digitalt kapital; nyckel till framgång : Om teknikelevers möte med tillämpning av digitala verktyg i teknikundervisningen

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mahshid Khalaj Motlagh; [2023]
    Nyckelord :Pierre Bourdieu; social capital; cultural capital; habitus; social practice; digital capital; digital in equality; the technology program; technology students; Technology 1; SolidWorks; digital tool.; Pierre Bourdieu; socialt kapital; kulturellt kapital; habitus; social praktik; digitalt kapital; digitalt o jämlikhet; teknikprogrammet; teknikelever; Teknik 1; SolidWorks; digitalt verktyg.;

    Sammanfattning : Med bakgrund i hur samhällets digitalisering präglar utbildningsväsendet, som i sin tur påverkar skolans teknikundervisning, behandlar det här examensarbetet teknikelevers habitus och strategier som tar sig uttryck i deras möte med användning av digitala verktyg som tillämpas i teknikundervisningen. Inspiration tas från sociologen Pierre Bourdieus teorier om olika kapitalformer och strategier. LÄS MER