Sökning: "banking relationship with customers"

Visar resultat 36 - 40 av 83 uppsatser innehållade orden banking relationship with customers.

  1. 36. Kundrelationer inom banksektorn : En studie om hur banker arbetar med att upprätthålla goda kundrelationer med hänsyn till den teknologiska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sinem Teker; Nicole Demir; [2016]
    Nyckelord :Digital relations; customer relationship; bank; trust; relationship marketing; Digitala relationer; kundrelationer; bank; förtroende; relationsmarknadsföring; lönsamhet;

    Sammanfattning : The banking sector has undergone major changes as a result of the technological development. The emergence of digital services in the banking sector has led to that the customers are able to manage their errands on their own. As a natural consequence, the physical contact between the bank and customer has reduced. LÄS MER

  2. 37. Commitment Issues : En kvantitativ studie om commitment i relationen mellan kund och bank

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Amanda Andersson; Maria Brambeck; Emelie Edberg; [2016]
    Nyckelord :Commitment; Bank; Financial Services; Online Banking; Commitment; Engagemang; Åtagande; Bank; Internetbank;

    Sammanfattning : Commitment Issues? – En kvantitativ studie om commitment i relationen mellan kund och bank  Frågeställning  Hur upplever kunden commitment i relationen till banken och Internetbanken? Hur kan banken agera för att påverka kundens commitment?  Syfte Studien syftar till att undersöka commitment i relationen mellan kund och bank för att dra slutsatser kring vikten av kundens commitment. Vidare är syftet att undersöka påverkansfaktorerna förtroende och misstro samt bankens och Internetbankens påverkan på commitment. LÄS MER

  3. 38. Anammande av betalningsapplikationer : Går det att påverka adoptionsprocessen för hur medelålders individer anammar mobila betalningsapplikationer?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sara Ångström; Emilia Löwenborg; [2016]
    Nyckelord :Payment Solutions; Payment Applications; Self-Service; SST; Banking; Trigger; Swish; Cash; Adoption Process; Betalningslösningar; Betalningsapplikationer; Självbetjäning; Bank; Trigger; Swish; Kontanthantering; Adoptionsprocess;

    Sammanfattning : Bakgrund Klyftan mellan teknikanvändningen i olika åldrar växer. Framtidenspensionärer behöver kunna använda tekniska hjälpmedel. Samtidigt minskar kontanthanteringen i samhället och äldre får allt svårare att hantera sin ekonomi. Som lösning på denna förändring presenterades betallösningen Swish. LÄS MER

  4. 39. Internet och förtroende : Hur kunden påverkas av den ökade digitaliseringen av banken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sabrina Ramdani; Mikaela Salminen; Johanna Westerlund; [2016]
    Nyckelord :trust; Internet banking; personal contact; uncertainty; förtroende; Internetbank; personlig kontakt; osäkerhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 26 maj, 2016 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle  och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Sabrina Ramdani, Mikaela Salminen, Johanna Westerlund Titel: Internet och förtroende – hur kunden påverkas av den ökade digitaliseringen av banken. Handledare: Cecilia Lindh Nyckelord: Förtroende, Internetbank, personlig kontakt, osäkerhet Bakgrund och problem: I takt med att Internetanvändningen ökar och att allt fler individer använder sig utav banktjänster på Internet har banker stängt bankkontor för att sänka kostnader. LÄS MER

  5. 40. Customers’ Perception on their Satisfaction about the Private Banks in a Developing Country : A perspective of Private Banks in Bangladesh

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Md Mahmudul Alam Akanda; Jasmin Dzeko; [2016]
    Nyckelord :Customers’ perception; Customers’ satisfaction; Private banks; Developing country; American Customer Satisfaction Index ACSI .;

    Sammanfattning : Customers’ satisfaction is a decisive factor in the development process of business which has also an effective impact on contributing a country's GDP. Private banks have been emerged over the time in developing countries where customers’ satisfaction is the driven force of banking industry investigated in Bangladesh. LÄS MER