Sökning: "banking relationship with customers"

Visar resultat 41 - 45 av 83 uppsatser innehållade orden banking relationship with customers.

  1. 41. Bankkontorens existens : en studie om online-bankings påverkan på fysiska bankkontor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Rebecka Green; Cecilia Johansson; [2015]
    Nyckelord :Branch office; bank; Internet banking; online-banking; Bankkontor; bank; Internetbank; online-banking;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera hur framfarten av online-banking påverkar de fysiska kontoren. Metod: Vår studie har genomförts med en kvalitativ metod och en abduktiv ansats. Valet av datainsamlingsmetod  resulterade i semistrukturerade intervjuer. Urvalet för respondenterna har varit litet med bara 9 respondenter. LÄS MER

  2. 42. Vad händer när relationen med kunden går från face-to-face till face-to-screen? : - En studie om hur Sveriges storbanker arbetar för att skapa lojala kunder via digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nina Bäckman; Magnus Larsson; [2015]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Digitala Kanaler; Svenska storbanker; Faktorer;

    Sammanfattning : ABSTRACT Internet use in Sweden is among the highest in Europe. The increased availability and use of the Internet has changed people's behavior patterns. This, in turn, has made many companies choose to offer their products and services online. LÄS MER

  3. 43. Credit Risk Evaluation of Swedish SMEs : A Banking Sector Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maria Hörstedt; Johanna Linjamaa; [2015]
    Nyckelord :Credit Risk; Risk Evaluation; Banks; Financial Institutions; SME; Credit Ratings; Standard Poor’s; Capital Structure; Finance; Bank Loans; Qualitative; Quantitative;

    Sammanfattning : As a result from the latest financial crisis, the banking industry has undergone major modifications during the last years in order to limit banks’ risks. A vast majority of existing literature tends to focus upon credit risk evaluation methods and techniques mainly concerning quantitative measures and large companies. LÄS MER

  4. 44. User Responsive User Experience Design: Building a Conceptual Framework

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anders Holm; Christoffer Sundberg Kullström; [2015]
    Nyckelord :user experience; user experience design; interaction design; usability; responsive web design; user responsiveness; personas; adaptive systems; adaptivity; personalization; customization; adaptive user interfaces; e-banking; internet banking; information systems; human-computer interaction; användarupplevelse; användarupplevelsedesign; interaktionsdesign; användbarhet; responsiv webbdesign; användarresponsivitet; personas; adaptiva system; adaptivitet; personifiering; anpassning; adaptiva användargränssnitt; internetbank; informationssystem; människa-dator interaktion;

    Sammanfattning : To a large extent, business-customer interactions are acted out on digital meeting places. When the possibilities for businesses to engage in face-to-face interactions decrease, relationship building and customer service becomes more of a challenge. LÄS MER

  5. 45. Affärssystemets roll i bankers kreditbedömningar : En studie om hur relationsfaktorer påverkar affärssystemets roll vid kreditbedömares beslutsfattning och riskhantering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Emil Björkman; Magnus Skytt; [2014]
    Nyckelord :Credit assessments; Enterprise Resource Planning; banking; risk management; decision making; relationship factors; : Kreditbedömning; affärssystem; bank; riskhantering; beslutsfattning; relationsfaktorer;

    Sammanfattning : Kreditbedömningar vid lån är en riskabel process för banker, vid felaktiga kreditbedömningar riskerar de inte bara sin egen lönsamhet utan det kan även påverka samhället finansiellt. En banktjänsteman baserar sin kreditbedömning på både finansiell- och icke finansiell information, banktjänstemännen har även möjlighet att använda affärssystem som ett datoriserat beslutsstöd vid sin kreditbedömning. LÄS MER