Sökning: "banking relationship with customers"
Visar resultat 41 - 45 av 83 uppsatser innehållade orden banking relationship with customers.
41. Bankkontorens existens : en studie om online-bankings påverkan på fysiska bankkontor
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera hur framfarten av online-banking påverkar de fysiska kontoren. Metod: Vår studie har genomförts med en kvalitativ metod och en abduktiv ansats. Valet av datainsamlingsmetod resulterade i semistrukturerade intervjuer. Urvalet för respondenterna har varit litet med bara 9 respondenter. LÄS MER
42. Vad händer när relationen med kunden går från face-to-face till face-to-screen? : - En studie om hur Sveriges storbanker arbetar för att skapa lojala kunder via digitala kanaler
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : ABSTRACT Internet use in Sweden is among the highest in Europe. The increased availability and use of the Internet has changed people's behavior patterns. This, in turn, has made many companies choose to offer their products and services online. LÄS MER
43. Credit Risk Evaluation of Swedish SMEs : A Banking Sector Perspective
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : As a result from the latest financial crisis, the banking industry has undergone major modifications during the last years in order to limit banks’ risks. A vast majority of existing literature tends to focus upon credit risk evaluation methods and techniques mainly concerning quantitative measures and large companies. LÄS MER
44. User Responsive User Experience Design: Building a Conceptual Framework
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : To a large extent, business-customer interactions are acted out on digital meeting places. When the possibilities for businesses to engage in face-to-face interactions decrease, relationship building and customer service becomes more of a challenge. LÄS MER
45. Affärssystemets roll i bankers kreditbedömningar : En studie om hur relationsfaktorer påverkar affärssystemets roll vid kreditbedömares beslutsfattning och riskhantering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Kreditbedömningar vid lån är en riskabel process för banker, vid felaktiga kreditbedömningar riskerar de inte bara sin egen lönsamhet utan det kan även påverka samhället finansiellt. En banktjänsteman baserar sin kreditbedömning på både finansiell- och icke finansiell information, banktjänstemännen har även möjlighet att använda affärssystem som ett datoriserat beslutsstöd vid sin kreditbedömning. LÄS MER